UDOSTĘPNIJ

BMW Group poinformowało, że prace związane z wprowadzeniem na rynek całkowicie elektrycznego modelu iX3 przebiegają zgodnie z ustalonym harmonogramem. Pojazd pojawi się w ofercie do końca 2020 r., zaś produkcja ruszy pod koniec lata. Za montaż modelu ma odpowiadać chińska spółka joint venture BMW Brilliance Automotive (BBA). Pierwsze egzemplarze pojazdu trafią do klientów przed końcem bieżącego roku.

Testy niezbędne do homologacji nowego BMW iX3 zostały już pomyślnie zakończone, a wyniki przedłożone organom regulacyjnym na głównych rynkach motoryzacyjnych.

Arno Keller, szef działu rozwoju BMW iX3, powiedział:
„Po raz pierwszy zakończyliśmy proces homologacji naszego całkowicie elektrycznego modelu jednocześnie w Chinach i w Europie. Pracownicy naszego zespołu testowego sprostali temu wyjątkowemu wyzwaniu dzięki ogromnemu zaangażowaniu i skuteczności działania,”

W ciągu czterech tygodni przeprowadzono ponad 340 godzin testów, w tym jazdy próbne obejmujące ponad 7700 kilometrów. Równolegle intensyfikowano przygotowania do produkcji BMW iX3 w Shenyang. BBA buduje egzemplarze przedprodukcyjne nowego modelu w zakładzie Dadong już od połowy 2019 r. Niedawno z linii montażowej zjechał dwusetny pojazd przedprodukcyjny i rozpoczęły się jazdy testowe na chińskich drogach, umożliwiając inżynierom i projektantom dokonanie ostatecznych poprawek.

„Egzemplarze przedprodukcyjne BMW iX3 są gotowe zgodnie z harmonogramem. Produkcję seryjną rozpoczniemy pod koniec lata przy wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii, takich jak niestandardowa instalacja nowego akumulatora wysokonapięciowego i zastosowanie sztucznej inteligencji przy monitorowaniu części” – ujawnił Robert Küssel, dyrektor zakładu BBA Dadong.

„Produkujemy całkowicie elektryczne BMW iX3 oraz BMW X3 z silnikiem spalinowym na tej samej linii produkcyjnej. Pozwala nam to osiągnąć wysoką wydajność i elastyczność produkcji” – dodał Küssel.

BMW iX3 zostało wyposażone w technologię BMW eDrive piątej generacji. Jednostka napędowa obejmująca silnik elektryczny, energoelektronikę i skrzynię biegów jest w wysokim stopniu zintegrowana w obrębie obudowy centralnej. Jak informuje BMW, takie rozwiązanie znacząco ogranicza przestrzeń montażową i masę układu napędowego w stosunku do jego mocy oraz zapewnia dodatkową elastyczność pod względem montażu nowych elektrycznych komponentów układu napędowego w różnych odmianach pojazdu. W procesie produkcji silników nie są wykorzystywane metale ziem rzadkich. Według danych wstępnych, BMW iX3 ma dysponować zasięgiem ok. 440 km (WLTP) na jednym ładowaniu.

 

press.bmwgroup.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA