UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

press.bmwgroup.com, materiały własne

Jak ogłosiła w oficjalnym komunikacie Grupa BMW, elektryfikacja jest jednym z podstawowych założeń strategii firmy.

W przyszłości, wszystkie modele oferowane przez marki stanowiące własność bawarskiego koncernu będą dostępne na rynku również w wersjach w pełni elektrycznych lub jako hybrydy typu plug-in.

Plany BMW obejmują ponadto wprowadzenie na rynek w ciągu kilku kolejnych lat zupełnie nowych EV. Koncern pracuje nad kolejną generacją uniwersalnej platformy, umożliwiającej pełną elektryfikację oferowanych pojazdów.

Ogłoszono oficjalnie, że produkcja w pełni elektrycznego, trzydrzwiowego MINI rozpocznie się w 2019 r. Po rozważeniu kilku możliwości, BMW podjęło też ostateczną decyzję co do miejsca produkcji modelu. Zespół napędowy nowego EV będzie powstawał w centrum e-mobilności BMW – zakładach Dingolfing i Landshut w Bawarii a następnie trafi do fabryki w angielskim Oxfordzie, stanowiącym główne miejsce produkcji trzydrzwiowej odmiany MINI.

Jak poinformował Oliver Zipse, członek zarządu BMW:

„Fabryki w Dingolfing i Landshut grają główną rolę w procesie elektryfikacji BMW. Nasz innowacyjny system produkcji jest w stanie szybko reagować na zmieniające się wymagania klientów. W razie potrzeby będziemy mogli szybko i efektywnie zwiększyć intensywność wytwarzania komponentów przeznaczonych do napędów elektrycznych”.

Niemiecka firma zamierza wprowadzić w swoich fabrykach elastyczny, nowatorski system umożliwiający produkowanie w jednym zakładzie pojazdów spalinowych, hybrydowych i w pełni elektrycznych jednocześnie.

Od 2013 r. wszystkie najważniejsze elementy napędów elektrycznych przeznaczonych do samochodów z grupy BMW powstają we wspomnianych fabrykach w Dingolfing i Landshut. W zakładzie w Dingolfing produkowane są także modele serii 5 i 7 w wersjach hybrydowych (typu plug-in), a od 2021 z tamtejszych taśm montażowych zacznie również zjeżdżać BMW i NEXT. Niemiecki koncern zainwestował do tej pory łącznie 100 milionów euro w celu przekształcenia fabryki w centrum e-mobilności BMW. Wraz z rozwojem rynku pojazdów elektrycznych suma ta z pewnością wzrośnie.

Firma z Monachium zakłada, że do 2025 r. EV będą stanowić od 15 do 25% wszystkich sprzedawanych przez nią samochodów. W zależności od rynku, wielkość sprzedaży zostanie uzależniona od regulacji prawnych, inicjatyw zachęcających do zakupu pojazdów elektrycznych oraz rozbudowy sieci punktów ładowania.

BMW potwierdziło także wprowadzenie do produkcji w 2018 r. modelu i8 Roadster. Napędzane prądem X3 pojawi się zaś na rynku w 2020 r. Natomiast w dalszym ciągu oficjalnie nie potwierdzono planów związanych z rozszerzeniem oferty o w pełni elektryczną odmianę serii 3.

Koncern z Monachium dysponuje obecnie 9 modelami wyposażonymi w napęd elektryczny. W pierwszej połowie 2017 r. BMW sprzedało 100,000 egzemplarzy EV, plany zakładają, że do końca roku liczba ta wzrośnie do 200,000 sztuk.

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY