press.bmwgroup.com, materiały własne
Jak ogłosiła w oficjalnym komunikacie Grupa BMW, elektryfikacja jest jednym z podstawowych założeń strategii firmy.
W przyszłości, wszystkie modele oferowane przez marki stanowiące własność bawarskiego koncernu będą dostępne na rynku również w wersjach w pełni elektrycznych lub jako hybrydy typu plug-in.
Plany BMW obejmują ponadto wprowadzenie na rynek w ciągu kilku kolejnych lat zupełnie nowych EV. Koncern pracuje nad kolejną generacją uniwersalnej platformy, umożliwiającej pełną elektryfikację oferowanych pojazdów.
Ogłoszono oficjalnie, że produkcja w pełni elektrycznego, trzydrzwiowego MINI rozpocznie się w 2019 r. Po rozważeniu kilku możliwości, BMW podjęło też ostateczną decyzję co do miejsca produkcji modelu. Zespół napędowy nowego EV będzie powstawał w centrum e-mobilności BMW – zakładach Dingolfing i Landshut w Bawarii a następnie trafi do fabryki w angielskim Oxfordzie, stanowiącym główne miejsce produkcji trzydrzwiowej odmiany MINI.
Jak poinformował Oliver Zipse, członek zarządu BMW:
„Fabryki w Dingolfing i Landshut grają główną rolę w procesie elektryfikacji BMW. Nasz innowacyjny system produkcji jest w stanie szybko reagować na zmieniające się wymagania klientów. W razie potrzeby będziemy mogli szybko i efektywnie zwiększyć intensywność wytwarzania komponentów przeznaczonych do napędów elektrycznych”.
Niemiecka firma zamierza wprowadzić w swoich fabrykach elastyczny, nowatorski system umożliwiający produkowanie w jednym zakładzie pojazdów spalinowych, hybrydowych i w pełni elektrycznych jednocześnie.
Od 2013 r. wszystkie najważniejsze elementy napędów elektrycznych przeznaczonych do samochodów z grupy BMW powstają we wspomnianych fabrykach w Dingolfing i Landshut. W zakładzie w Dingolfing produkowane są także modele serii 5 i 7 w wersjach hybrydowych (typu plug-in), a od 2021 z tamtejszych taśm montażowych zacznie również zjeżdżać BMW i NEXT. Niemiecki koncern zainwestował do tej pory łącznie 100 milionów euro w celu przekształcenia fabryki w centrum e-mobilności BMW. Wraz z rozwojem rynku pojazdów elektrycznych suma ta z pewnością wzrośnie.
Firma z Monachium zakłada, że do 2025 r. EV będą stanowić od 15 do 25% wszystkich sprzedawanych przez nią samochodów. W zależności od rynku, wielkość sprzedaży zostanie uzależniona od regulacji prawnych, inicjatyw zachęcających do zakupu pojazdów elektrycznych oraz rozbudowy sieci punktów ładowania.
BMW potwierdziło także wprowadzenie do produkcji w 2018 r. modelu i8 Roadster. Napędzane prądem X3 pojawi się zaś na rynku w 2020 r. Natomiast w dalszym ciągu oficjalnie nie potwierdzono planów związanych z rozszerzeniem oferty o w pełni elektryczną odmianę serii 3.
Koncern z Monachium dysponuje obecnie 9 modelami wyposażonymi w napęd elektryczny. W pierwszej połowie 2017 r. BMW sprzedało 100,000 egzemplarzy EV, plany zakładają, że do końca roku liczba ta wzrośnie do 200,000 sztuk.