UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

BMW Group zostało partnerem strategicznym pierwszej w Polsce kampanii społeczno-edukacyjnej, wspierającej rozwój zrównoważonego transportu. Akcja organizowana jest przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) i ma na celu podnoszenie świadomości polskiego społeczeństwa na temat pojazdów wykorzystujących napęd elektryczny. Efektem wspólnych działań ma być wzrost zainteresowania tego typu pojazdami wśród Polaków.

W ramach kampanii wystartował nowy serwis edukacyjny – elektromobilni.pl, stanowiący źródło rzetelnych informacji na temat elektromobilności w Polsce. Dzięki specjalnym narzędziom i kalkulatorom, jego użytkownicy będą w stanie przekonać się, czy samochód z napędem elektrycznym spełnia ich oczekiwania, a następnie podjąć świadomą decyzję o zmianie pojazdu na zelektryfikowany. Na stronie znajdą się m.in. katalog modeli EV dostępnych na polskim rynku, mapa stacji ładowania, czy kalkulator kosztów ładowania.

– Przyszłość samochodów coraz ściślej wiąże się z elektryfikacją, a BMW Group, będąc prekursorem na rynku zrównoważonej mobilności, chce stale przyczyniać się do rozwoju krajowego parku pojazdów elektrycznych. Tym bardziej cieszy nas partnerstwo z PSPA przy kampanii Elektromobilni.pl, dzięki której kierowcy będą mogli zapoznać się z elementarną wiedzą z obszaru elektromobilności i poznać korzyści, jakie – oprócz ograniczenia emisji CO2 – płyną z użytkowania pojazdów zelektryfikowanych. To z kolei przełoży się na podejmowanie przez nich przemyślanych decyzji co do wyboru między autami z silnikami konwencjonalnymi oraz pojazdami zelektryfikowanymi i pozwoli osiągać maksymalną radość z jazdy – mówi Przemysław Konarski, e-Mobility Manager, BMW Group Polska

BMW Group do 2023 r. będzie posiadała w swoim portfolio co najmniej 12 modeli typu BEV oraz 13  typu PHEV. Obecnie oferuje 14 pojazdów wykorzystujących napęd elektryczny. W portfolio koncernu znajduje się m.in. BMW i3, które od 2014 r. pozostaje najpopularniejszym kompaktowym samochodem elektrycznym w segmencie premium na świecie. Bawarska marka posiada w swojej ofercie także hybrydy plug-in, takie jak BMW serii 5 czy BMW serii 3. Z kolei MINI już od ponad roku oferuje całkowicie elektryczny model Cooper SE oraz hybrydę plug-in Cooper SE Countryman ALL4.

Jednym z celów firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju jest także redukcja emisji CO2 do atmosfery dla całego cyklu życia samochodu. W tym zakresie do 2030 r. emisja na każdy pojazd ma zostać zmniejszona o co najmniej jedną trzecią. Według planów, do tego czasu po światowych drogach będzie poruszało się ponad siedem milionów pojazdów zelektryfikowanych BMW Group, a około 2/3 tej liczby mają stanowić pojazdy w pełni elektryczne. To także przyczyni się do zmniejszenia emisji CO2 z samochodów – o 40% na każdy przejechany kilometr.

 

press.bmwgroup.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

TWITTER

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY