UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Niemieckie Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej (BMVI) ogłosiło przetarg na krajową sieć szybkiego ładowania: Deutschlandnetz. Aplikować mogą firmy i konsorcja, a wniosek ma zawierać dokumentację dotyczącą zbudowania i eksploatacji około 900 punktów szybkiego ładowania w całych Niemczech. Docelowo ma być około 8000 dodatkowych punktów szybkiego ładowania na niemieckich drogach.

Planowana krajowa sieć w Niemczech ma zapewnić podstawowe zaopatrzenie w infrastrukturę szybkiego ładowania w ruchu średnio- i długodystansowym. Uzupełnią one już istniejące duże huby, zapewniając w ten sposób ogólnokrajową i zgodną z potrzebami infrastrukturę szybkiego ładowania w całych Niemczech. Docelowo ma być około 8000 dodatkowych punktów szybkiego ładowania na niemieckich drogach.

W 10 minut do punktu

Ładowanie w dowolnym miejscu i czasie — to nasz cel. Dziś robimy kolejny duży krok, rozpoczynając przetarg na krajową sieć ładowania. Dzięki temu że nasza sieć w Niemczech będzie konkurencyjna wobec innych, liczymy że jej powstanie doprowadzi do rozwoju infrastruktury szybkiego ładowania dokładnie tam, gdzie jej najbardziej potrzebujemy – na średnich i długich trasach w całym kraju. Chcemy aby punkty szybkiego ładowania muszą być dostępne w całym kraju. Dotarcie do nich ma zająć około dziesięciu minut, a metody płatności muszą być proste i ustandaryzowane. To jedyny sposób, aby zainteresować ludzi przyjazną dla klimatu elektromobilnością – powiedział Andreas Scheuer, Federalny Minister Transportu.

Na początek szybkie ładowanie w 6 regionach

Przetarg na budowę i eksploatację niemieckiej sieci zostanie rozstrzygnięty w dwóch osobnych przetargach. W pierwszym wybrana zostanie firma, która zbuduje punkty w 900 lokalizacjach z szybkim ładowaniem w 6 regionach (północny zachód, północny wschód, środkowe Niemcy, południowy wschód, południowy zachód i zachód) i określa konkretny obszar, np. wokół węzła komunikacyjnego w 23 punktach obejmujących całe Niemcy. W drugim przetargu zostanie ogłoszona budowa i eksploatacja około 200 punktów szybkiego ładowania w niezagospodarowanych miejscach odpoczynku na autostradach federalnych. 

Elektromobilna era dopiero się zaczyna

Niemiecka sieć jest najważniejszym elementem naszej strategii dotyczącej całego systemu infrastruktury ładowania. Dzięki temu uzupełniamy na bieżąco puste miejsca na mapie ładowania w sposób ukierunkowany i kładziemy podwaliny pod szybką sieć ładowania przyszłości. Era elektromobilności dopiero się zaczyna. Od samego początku dbamy o to, aby nasz kraj we wzorowy sposób przeprowadził tę transformację  —Kurt-Christoph von Knobelsdorff, dyrektor zarządzający NOW GmbH.

Źródło: bmvi.de

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY