Niemieckie Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej (BMVI) ogłosiło przetarg na krajową sieć szybkiego ładowania: Deutschlandnetz. Aplikować mogą firmy i konsorcja, a wniosek ma zawierać dokumentację dotyczącą zbudowania i eksploatacji około 900 punktów szybkiego ładowania w całych Niemczech. Docelowo ma być około 8000 dodatkowych punktów szybkiego ładowania na niemieckich drogach.
Planowana krajowa sieć w Niemczech ma zapewnić podstawowe zaopatrzenie w infrastrukturę szybkiego ładowania w ruchu średnio- i długodystansowym. Uzupełnią one już istniejące duże huby, zapewniając w ten sposób ogólnokrajową i zgodną z potrzebami infrastrukturę szybkiego ładowania w całych Niemczech. Docelowo ma być około 8000 dodatkowych punktów szybkiego ładowania na niemieckich drogach.
W 10 minut do punktu
– Ładowanie w dowolnym miejscu i czasie — to nasz cel. Dziś robimy kolejny duży krok, rozpoczynając przetarg na krajową sieć ładowania. Dzięki temu że nasza sieć w Niemczech będzie konkurencyjna wobec innych, liczymy że jej powstanie doprowadzi do rozwoju infrastruktury szybkiego ładowania dokładnie tam, gdzie jej najbardziej potrzebujemy – na średnich i długich trasach w całym kraju. Chcemy aby punkty szybkiego ładowania muszą być dostępne w całym kraju. Dotarcie do nich ma zająć około dziesięciu minut, a metody płatności muszą być proste i ustandaryzowane. To jedyny sposób, aby zainteresować ludzi przyjazną dla klimatu elektromobilnością – powiedział Andreas Scheuer, Federalny Minister Transportu.
Na początek szybkie ładowanie w 6 regionach
Przetarg na budowę i eksploatację niemieckiej sieci zostanie rozstrzygnięty w dwóch osobnych przetargach. W pierwszym wybrana zostanie firma, która zbuduje punkty w 900 lokalizacjach z szybkim ładowaniem w 6 regionach (północny zachód, północny wschód, środkowe Niemcy, południowy wschód, południowy zachód i zachód) i określa konkretny obszar, np. wokół węzła komunikacyjnego w 23 punktach obejmujących całe Niemcy. W drugim przetargu zostanie ogłoszona budowa i eksploatacja około 200 punktów szybkiego ładowania w niezagospodarowanych miejscach odpoczynku na autostradach federalnych.
Elektromobilna era dopiero się zaczyna
– Niemiecka sieć jest najważniejszym elementem naszej strategii dotyczącej całego systemu infrastruktury ładowania. Dzięki temu uzupełniamy na bieżąco puste miejsca na mapie ładowania w sposób ukierunkowany i kładziemy podwaliny pod szybką sieć ładowania przyszłości. Era elektromobilności dopiero się zaczyna. Od samego początku dbamy o to, aby nasz kraj we wzorowy sposób przeprowadził tę transformację —Kurt-Christoph von Knobelsdorff, dyrektor zarządzający NOW GmbH.
Źródło: bmvi.de