UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zakup autobusów elektrycznych, budowa infrastruktury do ich ładowania czy parkingu P+R to kolejne etapy działań Bielska Podlaskiego, który dzięki dofinansowaniu ze środków unijnych wdraża zeroemisyjny transport publiczny. Pierwszy z dwóch zamówionych autobusów o symbolu E8 i zasięgu do 350 kilometrów, pojawi się na ulicach miasta jeszcze w tym roku.

Proekologiczne inwestycje

Zakup autobusów elektrycznych to kolejny krok w realizowanej przez nas strategii poprawy jakości życia naszych mieszkańców – powiedział Burmistrz Bielska Podlaskiego, Jarosław Borowski. – Wśród licznych inwestycji realizowanych w naszym mieście, dużą grupę stanowią te ukierunkowane na ekologię, rozwój terenów zielonych i strategie niskoemisyjne. Przeprowadziliśmy szereg termomodernizacji obiektów publicznych, wdrożyliśmy system monitorujący zanieczyszczenie powietrza. Modernizujemy indywidualne źródła ciepła, instalujemy efektywne energetycznie oświetlenie dróg publicznych, rozwijamy parki i tereny cenne przyrodniczo, a równolegle realizujemy duży projekt uporządkowania gospodarki wodno-ściekowej. Teraz unowocześniamy flotę pojazdów naszej komunikacji miejskiej, która już od jakiegoś czasu jest usługą bezpłatną na terenie naszego miasta. Jest to realizacja zadania, uwzględnionego przez nas przed pięcioma laty w Planie Gospodarki Niskoemisyjnej dla Miasta Bielsk Podlaski. W ten sposób aktywnie wpisujemy się w proekologiczną ideę województwa podlaskiego – Zielonych Płuc Polski – dodał.

Bielsk Podlaski postawił nie tylko na zeroemisyjną, bezpłatną dla mieszkańców komunikację publiczną, ale również na wspierającą ją infrastrukturę. Dzięki dofinansowaniu z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego w wysokości niemal 6 mln zł, samorząd wybuduje parking przesiadkowy P+R i stacje do ładowania „elektryków” oraz zmodernizuje jedną z ulic w mieście.

Dobrze wydane pieniądze

Nakłady finansowe na miejską komunikację niskoemisyjną są znaczące, ale to bardzo dobrze wydane pieniądze. Koszty zwracają się w dłuższej perspektywie, nie mówiąc o wartościach dodanych, takich jak: czyste powietrze i komfort mieszkańców. Pasażerowie podróżujący autobusami elektrycznymi mogą cieszyć się takimi udogodnieniami jak: cicha i płynna jazda – podkreślił Marek Malinowski, członek Zarządu Województwa Podlaskiego.

Komunikację miejską w Bielsku Podlaskim zasilą dwa egzemplarze Yutong E8. Ten niemal 9-metrowy autobus posiada akumulatory generujące ponad 250 kWh, dzięki czemu może pokonać na jednym ładowaniu nawet 350 kilometrów. Jest z powodzeniem wykorzystywany przez Lidzbark Warmiński do obsługi komunikacji publicznej, jak również przez gminę Bobowa jako autobus szkolny. Kolejnymi samorządami, które wybrały model E8, są miasto Iława i gmina Giżycko.

Osiągający 350 kilometrów na jednym ładowaniu model E8 jest coraz częściej wybierany do obsługi komunikacji miejskiej, a także szkolnej. To budujące, że kolejny samorząd postawił na markę Yutong – tym bardziej, iż w kryteriach wyboru liczy się nie tylko cena, ale również parametry eksploatacyjne i gwarancyjne – podsumował Marcin Kucharski, prezes firmy Busnex Poland, która jest oficjalnym przedstawicielem Yutong Bus.

Źródło: na podstawie Busnex Poland

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA