UDOSTĘPNIJ

Przedstawiciele BMW przekazali właśnie klientowi kluczyli do modelu BMW iX xDrive40. Był to milionowy zelektryfikowany egzemplarz sprzedany przez Grupę. Producent z Bawarii w ciągu dwóch lat chce przekroczyć granicę sprzedaży dwóch milionów pojazdów BEV. Do 2030 roku co najmniej co drugi pojazd dostarczany odbiorcom przez producenta z Niemiec ma być w pełni elektryczny.

— Dostawa milionowego pojazdu zelektryfikowanego to kamień milowy w naszej transformacji. I już teraz myślimy o następnym: w ciągu zaledwie dwóch lat chcemy przekroczyć granicę dwóch milionów — powiedział Pieter Nota, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za klientów, marki i sprzedaż. — Dzięki naszemu stale rosnącemu portfolio produktów stawiamy sobie ambitne cele sprzedażowe, zwłaszcza w przypadku pojazdów w pełni elektrycznych: w 2022 roku chcemy podwoić sprzedaż w porównaniu z rokiem bieżącym. Do 2025 r. w rękach klientów znajdzie się około dwóch milionów pojazdów z napędem wyłącznie elektrycznym. Zakładamy, że do 2030 roku co najmniej co drugi pojazd sprzedawany przez BMW Group będzie w pełni elektryczny — dodał Pieter Nota.

W połowie listopada tego roku BMW wprowadziła na rynek dwa kluczowe innowacyjne pojazdy: BMW iX oraz BMW i4. Oba modele są bardzo dobrze przyjmowane przez klientów na całym świecie, o czym świadczy globalna liczba zamówień.

Od MINI do Rolls-Royce’a

W przyszłym roku BMW Group rozszerzy swoją ofertę produktów zelektryfikowanych o całkowicie elektryczne wersje BMW serii 7 i BMW X1. W 2023 r. portfolio elektryczne uzupełni bardzo dobrze sprzedające się BMW serii 5. Do tego dojdzie następca MINI Countryman oraz wyłącznie elektryczny Rolls-Royce Spectre. Już w 2023 roku firma będzie miała w ofercie co najmniej jeden w pełni elektryczny model w około 90 procent obecnych segmentów rynku. W sumie w ciągu najbliższych dziesięciu lat BMW Group zamierza wprowadzić na drogi około dziesięciu milionów w pełni elektrycznych pojazdów. Od połowy dekady w sprzedaży BMW Group znaczący udział będzie miała Nowa Klasa bezkompromisowo ukierunkowana na napędy elektryczne.

Już od początku lat 2030 marka MINI będzie oferować wyłącznie samochody elektryczne. Również Rolls-Royce stanie się od 2030 roku marką w pełni elektryczną. Ponadto w pełni elektryczne będą wszystkie przyszłe nowe modele BMW Motorrad przeznaczone do mobilności miejskiej.

Łańcuch wartości

Kluczowe znaczenie dla udanego rozwoju elektromobilności ma szybka i kompleksowa rozbudowa infrastruktury ładowania. BMW Group istotnie się do niej przyczynia. — Elektromobilność musi być pojmowana i wdrażana całościowo. Z tego powodu oferujemy naszym klientom nie tylko bardzo atrakcyjne samochody zelektryfikowane, ale także zapewniamy ich łatwe i wygodne ładowanie. Nasze zaangażowanie obejmuje zatem cały łańcuch wartości: od przekonujących produktów i usług po inwestycje strategiczne i rozwój naszej własnej infrastruktury ładowania — powiedział dr Andreas Aumann, szef działu strategicznego zarządzania produktami w BMW Group.

Dostęp do sieci ładowania

BMW Charging i MINI Charging dają klientom dostęp do jednej z największych publicznych sieci ładowania w Europie obejmującej ponad 250 tysięcy punktów ładowania. Dzięki taryfie Active klienci BMW i MINI Charging płacą dostosowaną do rynku stałą cenę, która zapewnia pełną przejrzystość. Ponadto BMW Group oferuje różne rozwiązania do ładowania w domu za pomocą swoich stacji Wallbox. Ogólnoeuropejska sieć szybkiego ładowania IONITY, w której rozbudowę dotychczasowi udziałowcy i nowy inwestor BlackRock zainwestują wspólnie dodatkowe 700 milionów euro, partner roamingowy Hubject oraz strategiczny dostawca rozwiązań mobilnych Digital Charging Solutions GmbH to trzy firmy, w których BMW Group ma udziały i które odgrywają kluczową rolę w dalszym rozwoju mobilności elektrycznej. Dzięki ponad 5000 punktów ładowania firma obsługuje ponadto jedną z największych firmowych sieci ładowania w Niemczech.

Źródło: na podstawie BMW

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA