UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Audi zapowiedziało wprowadzenie na rynek modeli e-tron e-tron Sportback w usportowionych wersjach S. Samochody otrzymają trzy silniki elektryczne: dwa montowane przy tylnej osi, zaś jeden przy osi przedniej. Moc pojazdów w trybie boost wyniesie 503 KM (370 kW), a moment obrotowy – 973 Nm (435 KM i 808 Nm w trybie D).

Oba modele mają przyspieszać od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy i rozwijać (ograniczoną elektronicznie) prędkość maksymalna 210 km/h. Elektryczne Audi zostaną wyposażone w technologię torque vectoring – aktywny i w pełni zmienny rozkład momentu obrotowego między kołami tylnej osi.

W codziennym użytkowaniu napęd został zaprogramowany na wydajność – podczas normalnej jazdy pracują tylko tylne silniki, przedni jest nieaktywny. Załącza się jednak w sposób niewyczuwalny dla kierowcy, gdy ten zażąda więcej mocy, albo predyktywnie, gdy zmniejsza się przyczepność, np. przy niskich wartościach tarcia czy podczas pokonywania zakrętów.

Każdy z tylnych silników elektrycznych przesyła moc napędu za pomocą przekładni bezpośrednio na koło. Audi informuje, że w konsekwencji pojazd jest jeszcze bardziej zwinny i zwrotny, a tym samym może pokonywać zakręty z większą prędkością. System torque vectoring pozytywnie wpływa na przyczepność.  Gdy podczas przyspieszania tylne koło znajduje się na nawierzchni z niską wartością tarcia, np. na oblodzeniu albo na miękkim gruncie, moment może być precyzyjnie i szybko rozdzielany między obydwoma silnikami. Koło o lepszej przyczepności otrzymuje prawie cały moment, a koło o gorszej trakcji toczy się niemal swobodnie.

Audi e-tron oraz e-tron Sportback w wersjach S zostały przystosowane do ładowania prądem stałym (DC) z mocą do 150 kW. Uzupełnianie energii od poziomu 5 do 80 procent, będzie trwało zaledwie pół godziny. Taki wyniki jest możliwy m.in. dzięki systemowi zarządzania temperaturą przy pomocy montowanej seryjnie pompy ciepła, która dzięki czterem osobnym obiegom chłodzi i ogrzewa akumulator, wnętrze pojazdu i silniki elektryczne. Oba modele będzie można również ładować prądem przemiennym (AC) z mocą do 11 kW.

audi.press-bank.pl, materiały własne

 

 

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

TWITTER

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA