UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Audi rozszerza ofertę modeli hybrydowych typu plug-in, rozpoczynając sprzedaż na rynkach europejskich modelu Q5 Sportback TFSI e quattro. SUV coupé zjeżdża z linii montażowej w dwóch wersjach: Q5 Sportback 50 TFSI e quattro  i Q5 Sportback 55 TFSI e quattro.

W modelach Q5 TFSI e quattro i Q5 Sportback TFSI e quattro zastosowano układ napędowy o takiej samej konstrukcji – w obu wersjach mocy. Składa się on z silnika benzynowego 2.0 TFSI o mocy 195 kW (265 KM) i o momencie obrotowym 370 Nm sprzężonego z silnikiem elektrycznym. Stale wzbudzony silnik synchroniczny (PSM) osiąga moc szczytową 105 kW i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Wraz ze sprzęgłem jest on zintegrowany z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów S-tronic. W normalnym trybie jazdy, mając na względzie wydajność, moc przekazywana jest tylko na przednie koła. Oś tylna dołączana jest w razie potrzeby. Akumulator litowo-jonowy umieszczono pod podłogą bagażnika. Akumulator zbudowany jest ze 104 ogniw pryzmatycznych i przy napięciu 381 V może zmagazynować 14,4 kWh energii netto; 17,9 kWh brutto.

Dwie wersje mocy

Obie wersje silnikowe różnią się pod względem strategii doładowania, dlatego mają różną moc systemową i różny moment obrotowy. Q5 Sportback 50 TFSI e quattro (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 2,0-1,8; łączne zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km: 19,6-19,3; łączna emisja CO2 w g/km: 45-42) z mocą 220 kW (299 KM) i momentem obrotowym rzędu 450 Nm przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,1 sekundy. Q5 Sportback 55 TFSI e quattro (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 2,0-1,8; łączne zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km: 19,6-19,3; łączna emisja CO2 w g/km: 45-42) standardowe 100 km/h rozwija w 5,3 sekundy, ma moc 270 kW (367 KM) i moment obrotowy 500 Nm. W obu wersjach silnikowych maksymalny moment obrotowy jest dostępny już nieco powyżej prędkości obrotowej biegu jałowego. To również przyczynia się do lepszego ogólnego wrażenia, jakie wywołuje napęd hybrydowy typu plug-in. Ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna 239 km/h oraz zużycie paliwa i energii elektrycznej, są identyczne w obu wersjach mocy. Przy zasilaniu wyłącznie elektrycznym, obie hybrydy typu plug-in mogą przejechać do 61 km (WLTP) z prędkością do 135 km/h.

Ładowanie w kilka godzin

Wszystkie samochody hybrydowe typu plug-in w rodzinie Q5, są standardowo wyposażone w kompaktowy, garażowy system ładowania. Przy przemysłowym przyłączu elektrycznym o napięciu 400 V i natężeniu 16 amperów, pełne ładowanie o mocy 7,4 kWh trwa około 2,5 godziny. W przypadku domowego gniazdka elektrycznego o napięciu 230 V, ładowanie trwa około 8 godzin i 15 minut. W podróży kierowca może również ładować akumulator na ogólnodostępnych stacjach ładowania. Służy do tego standardowy kabel z wtyczką typu 2. Usługa Audi e-tron Charging Service umożliwia ładowanie w drodze, zapewniając dostęp do około 200 000 punktów ładowania w 26 krajach europejskich.

Q5 z bogatszym wyposażeniem standardowym

Hybrydy typu plug-in rodziny produktowej Q5 mają bogatsze wyposażenie standardowe niż standardowy model Q5, np. wersja 55 TFSI e ma w standardzie sportowe fotele, trójstrefową klimatyzację automatyczną, kluczyk komfortowy, wyświetlacze charakterystyczne dla hybryd i w miernik mocy. Tylne siedzenia można przesuwać do przodu i do tyłu oraz regulować kąt pochylenia ich oparć.

 

Źródło: https://audi-mediacenter.pl

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY