UDOSTĘPNIJ

Dwa miesiące po objęciu funkcji prezesa zarządu Audi AG, Markus Duesmann zadecydował o utworzeniu zespołu ds. przyspieszonego rozwoju kolejnych modeli samochodów. Inicjatywa o nazwie „Artemis” skupi się na technologiach napędu elektrycznego oraz jazdy autonomicznej.  Nadrzędnym celem przedsięwzięcia jest opracowanie „nowego, przełomowego modelu Audi”. Zespół będzie miał do dyspozycji wszystkie potencjalnie dostępne zasoby i technologie całej Grupy Volkswagen.

Markus Duesmann, prezes zarządu Audi AG, powiedział:
„Marki skupione w Grupie Volkswagen reprezentują najwyższy stopień rozwoju technicznego, ale cały czas mają potencjał, by ten rozwój był jeszcze większy. Do roku 2029 planujemy stworzenie 75 modeli elektrycznych, zatem obecna inicjatywa modelowa w Grupie Volkswagen w naturalny sposób angażuje wszystkie nasze możliwości. Oczywistym pytaniem, które zaczęło nam się nasuwać, jest: w jaki sposób moglibyśmy wdrożyć dodatkowe projekty technologiczne bez ryzyka narażania zarządzania istniejącymi, a jednocześnie wykorzystać nowe możliwości na rynkach?”.

Jak informuje Audi, zespół projektowy otrzyma dużą swobodę i będzie działać globalnie – od centrum zaawansowanych technologii INCampus w Ingolstadt, aż do zachodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych. „Artemis” skoncentruje się na nowych technologiach elektrycznej, wysoce zautomatyzowanej jazdy w odniesieniu do konkretnych modeli. Jego pierwszym zadaniem ma być stworzenie wydajnego samochodu elektrycznego, który pojawi się na drogach w 2024 r. Audi zamierza zaprojektować ponadto „obszerny ekosystem” towarzyszący nowemu EV, tworząc w ten sposób nowy model biznesowy dla całego cyklu życia pojazdu.

Zespół projektowy rozpoczął swoje działania 1 czerwca 2020 r. Szef projektu, Alex Hitzinger był dotychczas członkiem zarządu marki Volkswagen Samochody Dostawcze odpowiedzialnym za rozwój techniczny oraz starszym wiceprezesem Grupy Volkswagen zajmującym się obszarem jazdy autonomicznej.

Alex Hitzinger rozpoczął swą karierę w branży motoryzacyjnej jako inżynier ds. rozwoju w Toyota Motorsport. W Formule 1, pracując dla marki Ford/Cosworth, został najmłodszym głównym inżynierem ds. rozwoju. Pod jego kierownictwem, w 2006 r. powstał pierwszy silnik Formuły 1 o zakresie obrotów do 20 000 obr./min. Hitzinger po raz pierwszy dołączył do Grupy Volkswagen opuszczając Red Bull Technology. Zbudował wtedy odnoszący sukcesy zespół sportów motorowych w Porsche, wygrywający w latach 2015 – 2017 24-godzinny wyścig Le Mans oraz Długodystansowe Mistrzostwa Świata. Po trzech latach spędzonych w Dolinie Krzemowej, w firmie Apple, gdzie założył i zarządzał rozwojem produktów dla pojazdów autonomicznych, w 2019 r. powrócił do Grupy Volkswagen. Przed objęciem posady szefa projektu „Artemis”, Hitzinger kierował pracami rozwojowymi nad autonomiczną jazdą elektrycznego modelu ID.BUZZ.

 

audi-mediacenter.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA