UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Audi zwiększył sprzedaż w I kwartale br. o ponad 31 proc. w porównaniu do I kw. 2020, co przełożyło się na ponad 460 tys. pojazdów dostarczonych klientom. Producent odnotował dobre wyniki w Chinach i USA. Sprzedaż w Europie spadła za to o ponad 6 proc. a w Polsce wzrosła niemal o 30 proc. Zysk koncernu z Ingolstadt przed opodatkowaniem wyniósł na koniec marca br. niemal 1,7 mld euro. Światowe premiery w pełni elektrycznych Audi e-tron GT i Audi Q4 e-tron, które miały miejsce w lutym i kwietniu br. potwierdziły, że Audi znacząco przyspiesza na drodze do stania się ważnym dostawcą elektrycznej mobilności segmentu premium. Dostawy modeli Audi e-tron były w I kw. 2021r. o ponad jedną czwartą wyższe niż przed rokiem (+27 %).

Od początku stycznia do końca marca 2021 firma dostarczyła klientom 462 828 pojazdów (I – III 2020: 352 993) marki Audi, o ponad 31 procent więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego. Cztery pierścienie odnotowały wynik lepszy niż cały światowy rynek samochodowy, który wzrósł o około 20 procent.

W Polsce w pierwszym kwartale zarejestrowano 4996 nowych egzemplarzy Audi, aż o 29,7 procent więcej niż w analogicznym okresie roku 2020 (I-III 2020: 3852 egz.).

Utrzymujący się silny popyt ze strony klientów pokazuje, że firma dobrze pozycjonuje swoje aktualne portfolio produktów. W pierwszych trzech miesiącach koncern z Ingolstadt odnotował wyraźny wzrost popytu w porównaniu z rokiem ubiegłym, zwłaszcza w przypadku modeli rodziny Q oraz w kategoriach pojazdów klasy wyższej. Dostawy modeli Audi e-tron były o ponad jedną czwartą wyższe niż przed rokiem (+27 %).

Na rynku chińskim marka odnotowała najlepszy jak dotąd kwartał (207 386 pojazdów). Również w USA Audi rozpoczęło rok najlepiej w dotychczasowej historii firmy – z prawie 55 000 dostarczonych klientom samochodów w pierwszym kwartale. W Europie, na skutek utrzymującej się pandemii koronawirusa i związanych z nią ograniczeń, a także z powodu okresowych niedoborów podzespołów, koncern zakończył pierwszy kwartał 2021 roku nieco poniżej wyniku z roku poprzedniego (-6,1%).

Przychody ze sprzedaży w pierwszym kwartale osiągnęły poziom 14 mld 067 mln euro (2020: 12 mld 454 mln euro) i były tym samym o 12,9 procent wyższe niż w roku poprzednim. Modele Audi Q7, Audi Q8, Audi e-tron i Audi A6 cieszyły się ogromnym powodzeniem w USA i Chinach. W Europie szczególnie korzystny wpływ na przychody miała sprzedaż Audi Q3. Również przychody ze sprzedaży samochodów marki Lamborghini przekroczyły i tak już wysoki poziom z roku poprzedniego i wyniosły 509 mln euro (2020: 483 mln euro).

Synergiczne Audi Q4 e-tron

Ostatnie miesiące wyraźnie pokazały, jak dobrą pozycję ma Grupa Audi. Dobre wyniki z czwartego kwartału 2020 przenieśliśmy na rok 2021, kontynuowaliśmy wyważoną redukcję kosztów i priorytetowo potraktowaliśmy projekty związane z przyszłością. Jako część Grupy Volkswagen, w Audi korzystamy z efektu synergii. Inni producenci segmentu premium nie są w stanie równać się z nami w tej kwestii. Dobrym tego przykładem jest nowe, w pełni elektryczne Audi Q4 e-tron bazujące na wykorzystywanej w całej Grupie platformie MEB. Cały czas konsekwentnie koncentrujemy się na zabezpieczeniu i wzmocnieniu naszych finansowych podstaw na przyszłość. Tylko w ten sposób możemy przeć do przodu z naszymi celami w zakresie innowacji i transformacji w dostawcę połączonej w sieć, zrównoważonej mobilności premium. Nasze inwestycje są ważnym kołem zamachowym tej transformacji. – powiedział Jürgen Rittersberger, który 1 kwietnia 2021 roku został nowym szefem finansów AUDI AG.

Tematem wiodącym pierwszego kwartału była mapa elektromobilności Audi. Dzięki światowym premierom Audi e-tron GT w lutym i Audi Q4 e-tron w połowie kwietnia, koncern zwiększył liczbę w pełni elektrycznych modeli w swojej ofercie. Tym samym, elektryczne portfolio powiększyło się o cztery kolejne modele: e-tron GT quattro, RS e-tron GT, Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron. Audi Q4 e-tron to pierwszy w pełni elektryczny samochód spod znaku czterech pierścieni w segmencie aut kompaktowych. Produkowany jest w wielomarkowej fabryce Volkswagena w Zwickau i bazuje na „modułowym zestawie narzędzi do elektryfikacji” (MEB) Grupy Volkswagen.

Sprzedaż przyczyną spadku

W pierwszym kwartale 2021, Grupa Audi odnotowała zysk przed opodatkowaniem w wysokości 1 mld 689 mln euro (2020: 545 mln euro). Wynik finansowy spadł do 285 mln euro (2020: 530 mln euro). W porównaniu z rokiem ubiegłym, przyczyną tego spadku jest sprzedaż w ramach Grupy Volkswagen spółki Audi Electronics Venture GmbH, która w pierwszym kwartale 2020 r. wniosła pozytywny wkład do wyniku finansowego. Ta dawna spółka zależna Audi stanowi teraz podstawę jednostki software’owej Grupy Volkswagen, która działa pod nową marką CARIAD. Z drugiej jednak strony, pozytywny wpływ na wynik finansowy Grupy miała silna pozycja marki w Chinach.

Źródło: na podstawie Audi

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY