UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Audi właśnie zaprezentowało koncepcyjne A6 e-tron na targach Auto China w Szanghaju. Choć niektórych może zmylić oznaczenie samochodu A6 (znane z modelu spalinowego), to A6 e-tron jest modelem na całkowicie elektrycznym. W sprzedaży oprócz podstawowej wersji ma być także dostępna wersja A6 e-tron quattro.

Audi zapowiada, że ​​wersja seryjna ma zostać zaprezentowana pod koniec 2022 r., natomiast sprzedaż ma ruszyć już w 2023 r. Wcześniej prototyp tego auta pojawiał się w mediach z oznaczeniem E6, było to jednak oznakowanie wyłącznie robocze. Teraz niemiecki producent samochodów oficjalnie zapowiedział wprowadzenie na rynek samochodu elektrycznego Audi A6 e-tron.

Choć producent przedstawił samochód w Szanghaju jako koncepcyjny, to Philip Römers, odpowiedzialny za kształt nadwozia w Audi, zaznaczył, że w niemal 95 procentach tak będzie wyglądała konstrukcja seryjna. Jednak dotyczy to tylko wyglądu zewnętrznego, za który odpowiada Römers. Pokazowy model z Szanghaju to model zewnętrzny (nie można zajrzeć do środka, nie mówiąc już o jeździe próbnej, a koncepcja A6 e-tron nie ma nawet klamek). Producent zapowiedział jednak, że wnętrze zostanie zaprezentowana w okresie poprzedzającym premierę w 2022 roku.

Oceniając nową propozycję Audi można skupić się więc jedynie na nadwoziu. A 6 e-tron to sedan o długości 4,96 metra, który charakteryzuje się bardzo długą szklaną szybą (rozstaw osi: 2,95 metra), dzięki czemu elektryczny A6 bardziej przypomina wersję „Sportback” niż klasyczną limuzynę. Przednia maska ​z przodu ozdobiona jest tzw. „zamkniętą kratką”, którą można już zobaczyć w innych elektrycznych Audi. Nowością są niezwykle wąskie reflektory LED. Podobnie jak w Audi Q8, główne reflektory LED są ukryte w czarnym panelu pod światłami do jazdy dziennej i stają się widoczne dopiero po ich włączeniu. Podobnie jak w przypadku niedawno zaprezentowanego Q4 e-tron, w A6 e-tron mają być dostępne dedykowane światła do jazdy dziennej.

Warto zwrócić uwagę, że w przypadku nadwozia skupiono się nie tylko na designie, ale także na aerodynamice. Audi podaje współczynnik oporu powietrza na poziomie 0,22, który jest wyższy niż wartość dla serii Mercedes EQS wynosząca 0,20. W przeciwieństwie do Mercedesa, Audi zastosowało inne podejście do lusterek zewnętrznych z kamerą.

Warto też przyjrzeć się podanym danym technicznym. Jak dotąd znanych jest tylko kilka liczb dotyczących ŚOI, na których oparty jest pojazd.

Bateria będzie miała „około 100 kWh”, będzie też dostępna mniejsza bateria. Zasięg ma wynosić ponad 700 kilometrów w topowym modelu, układ 800-woltowy ma umożliwiać ładowanie z mocą do 270 kW. To pozwoliłoby na naładowanie auta do zasięgu 300 kilometrów w ciągu dziesięciu minut. Ładowanie od 5 do 80 procent powinno zająć mniej niż 25 minut – powiedział na premierze samochodu jego projektant Johannes Arneth.

W przeciwieństwie do A6 z silnikiem spalinowym, napęd na tylne koła jest standardem, ale pojawią się również modele z napędem na wszystkie koła (model będzie się nazywał A6 e-tron quattro). Samochód koncepcyjny to pojazd z napędem na wszystkie koła, o mocy systemowej 350 kW i momencie obrotowym 800 Nm.

Źródło: audi-mediacenter.com

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY