UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Audi zamierza integrować całkowicie elektryczny model e-tron z infrastrukturą domową użytkownika. Producent z Ingolstadt nawiązał w tym celu współpracę z dwoma nowymi partnerami. Inteligentna interakcja z domowymi systemami zarządzania energią stworzonymi przez firmy SMA Solar Technology i Hager Group umożliwia zoptymalizowane kosztowo ładowanie akumulatorów, a w razie potrzeby wykorzystanie w tym celu instalacji fotowoltaicznej.

Audi oferuje różne rozwiązania umożliwiające ładowanie akumulatorów w domu. Standardowy, kompaktowy system umożliwia ładowanie z mocą wyjściową do 11 kW. Opcjonalny system ładowania connect podwaja moc do 22 kW, o ile użytkownik Audi e-tron zdecyduje się wyposażyć swój samochód w drugą, dostępną na życzenie ładowarkę. Wykorzystując technologię zarządzania energią HEMS, system connect łączy samochód z domową infrastrukturą poprzez sieć Wi-Fi, dając możliwość użycia inteligentnych funkcji ładowania.

Fermin Soneira, szef marketingu produktów w AUDI AG, powiedział:
„Utrzymując niezmiennie standardy jakości segmentu premium chcemy, by elektryczny samochód bezprzewodowo łączył się z inteligentnie osieciowanym domem i w ten sposób tworzył realną wartość dodaną dla klienta. To powód, dla którego połączyliśmy siły z dwoma wiodącymi na rynku dostawcami systemów zarządzania energią w domu, czyli z Hager Group i SMA Solar Technology. Wierzymy, że współpraca zaowocuje stworzeniem systemu ładowania, który będzie najbardziej wygodny dla użytkownika”.

Jak informuje Audi, wykorzystując system ładowania connect i zrównoważony system HEMS, klient ma możliwość ładowania modelu e-tron w dopasowanej do swych potrzeb i możliwości taryfie opłat za energię elektryczną. W ten sposób można ładować akumulator w godzinach, w których energia elektryczna jest tańsza, uwzględniając przy tym indywidualne czynniki, takie jak planowany czas wyjazdu i aktualny poziom naładowania.

System connect pozyskuje niezbędne informacje o stawkach opłat albo bezpośrednio z HEMS albo z danych, które klient wcześniej wprowadził do portalu myAudi. Jeśli dom wyposażony jest w system fotowoltaiczny, użytkownik może zoptymalizować proces ładowania akumulatora, tak by większość energii niezbędnej do naładowania Audi e-tron generowana była właśnie przez ogniwa fotowoltaiczne. Elektryczny SUV bierze przy tym pod uwagę prognozowane okresy najlepszego nasłonecznienia i aktualny poziom przepływu energii elektrycznej wytworzonej w domu do sieci publicznej.

Inteligentne funkcje ładowania chronią też klienta w przypadku blackout’u. Samochód zawsze ładowany jest do maksymalnego poziomu możliwego do uzyskania w domowej sieci elektrycznej. System uwzględnia przy tym zapotrzebowanie na elektryczność innych odbiorników w domu, tak by uniknąć przeciążenia sieci i co za tym idzie rozłączenia bezpieczników. Indywidualne statystyki i postęp procesu ładowania można kontrolować na stronie internetowej myAudi i w aplikacji myAudi app na smartfonie.

Poza czasem ładowania i ilością pobranej energii elektrycznej, system dostarcza również szczegółowych informacji na temat kosztów. Dane te przechowywane są na zabezpieczonym serwerze, a portal daje możliwość tworzenia statystyk i ich dalszego eksportu.

Audi e-tron zadebiutuje w salonach pod koniec bieżącego roku. Samochód będzie produkowany w fabryce zlokalizowanej w Brukseli, neutralnej pod względem emisji CO2. Dzięki akumulatorom litowo-jonowym o pojemności 95 kWh, zasięg pojazdu wyniesie ponad 400 km (wg cyklu WLTP). Ponadto, model zostanie przystosowany do szybkiego ładowania z mocą 150 kW.

 

audi.press-bank.pl, materiały własne

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

TWITTER

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY