UDOSTĘPNIJ

Brytyjski producent Aston Martin, planuje wprowadzić na rynek w 2025 roku całkowicie elektryczne modele nowej generacji aut. Mają to być ekskluzywne samochody sportowe z silnikiem umieszczonym z przodu. W elitarnym gronie elektryków znajdą się m. in. model Vantage i DB11. Kultowa marka ma mieć też w swojej ofercie elektrycznego SUV-a. Brytyjski producent chce, by do 2030 r. jego asortyment składał się w połowie z pojazdów typu BEV.

Samochody elektryczne Aston Martina będą mogły pochwalić się jak na obecne standardy całkiem niezłym zasięgiem ponad 600 kilometrów. Do połowy dekady koncern poza wspomnianymi modelami (m. in. Vantage i DB1 chciałby mieć w swojej ofercie także elektrycznego SUV-a). Wszystko „w związku z popularnością tego typu aut”. Docelowo Aston Martin dąży do sytuacji w której do 2030 r. asortyment firmy składał się będzie w 50% z pojazdów typu BEV.

Kilka lat hybrydyzacji

Aston Martin chce skupić się przez kilka następnych lat na „hybrydyzacji” swoich modeli. Portal Automotive News opublikował kilka szczegółów na ten temat. Chodzi o niedawną premierę koncepcyjnego hybrydowego „supersportowego” samochodu Valhalla. Ma on pojawić się na rynku już w 2023 roku. Wkrótce potem pojawi się też hybrydowa wersja SUV-a DBX.

Zelektryfikowany model Valhalla został zaprezentowany z napędem hybrydowym o mocy 950 KM, opartym na silniku V8 (o mocy 750 KM) oraz kolejnych silnikach elektrycznych. W związku z tym wiadomo już, że nie zostanie on wprowadzony na rynek z opracowanym przez Aston Martina silnikiem V6 o pojemności 3,0 l. Może to nieco dziwić, gdyż V6 zapowiedziano już w 2020 r. jako „firmową podstawę hybrydyzacji”.

Aston Martin Valhalla

Krok ku transformacji

W myśl wcześniejszych założeń, w zależności od modelu, koncepcja silnika V6 dostępna była jako pełna hybryda lub hybryda typu plug-in i powinna być wdrożona  po raz pierwszy właśnie w Valhalli. Tymczasem koncepcja silnika benzynowego jako silnika umieszczonego centralnie pozostała … ale z 4-litrowym V8 od firmy AMG (oficjalnie Mercedes-AMG GmbH – firma od 2005 roku należąca w całości do grupy Daimler AG).

Jednak firma podkreśla, że Valhalla jako pierwszy super samochód Aston Martin z centralnie umieszczonym silnikiem jest niezwykle  istotnym krokiem ku „transformacji dla tej niezwykle luksusowej marki”.

Z drugiej strony zapowiedź całkowicie elektrycznych samochodów sportowych z silnikiem umieszczonym z przodu od 2025 roku oznacza, że firma prawdopodobnie utrzyma obecną gamę sportowych samochodów spalinowych w portfolio na dłużej niż pierwotnie planowano.

Źródło: electrive.com, europe.autonews.com

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA