UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Po 530 dniach i ponad 180 000 przejechanych kilometrów francuski koncern zakończył testowy projekt eksploatacji pierwszych na świecie pociągów wodorowych. Pociągi modelu Coradia iLint wyprodukowane przez Alstom przewoziły pasażerów w Dolnej Saksonii od września 2018 r.

W 2022 r. 14 pociągów Coradia iLint zastąpi istniejące jednostki z silnikiem Diesla. Pierwsza firmą, która zdecydowała się na zamówienie wodorowych pociągów jest lokalny przewoźnik LNVG. Alstom wyprodukuje pojazdy i będzie odpowiedzialny za ich utrzymanie w swoim zakładzie w Salzgitter. Natomiast firma inżynieryjna Linde zbuduje stację tankowania wodoru w pobliżu stacji Bremervoerde i zajmie się jej obsługą.

Jak powiedział Jörg Nikutta, dyrektor zarządzający w Alstom Transport Deutschland GmbH:
„Nasze dwa przedseryjne pociągi Coradia iLint udowodniły w ciągu ostatniego półtora roku, że technologia ogniw paliwowych może być z powodzeniem stosowana w codziennej obsłudze pasażerów. To dla nas impuls w drodze do bezemisyjnej i zrównoważonej mobilności w transporcie kolejowym. Podczas testów pociągów wodorowych uzyskaliśmy cenne dane, które posłużą nam w celu dalszego rozwoju technologii napędowej”.

Carmen Schwabl, dyrektor zarządzający LNVG, dodał:
„Dzięki pomyślnie zakończonym testom wymagania dotyczące ciągłej eksploatacji pociągów wodorowych od 2022 r. są spełnione. LNVG przyczynia się zatem do wdrażania zrównoważonych, innowacyjnych i ekologicznych rozwiązań w zakresie mobilności, zwłaszcza na obszarach wiejskich”.

„Alstom tworzy historię wykorzystania wodoru w transporcie. Projekt ma ogromne znaczenie dla polityki przemysłowej, która wykracza daleko poza granice Niemiec. Jesteśmy świadkami pierwszego konkurencyjnego produktu transportowego opartego na wodorze na poziomie przemysłowym” – podkreślił Minister Gospodarki i Transportu Dolnej Saksonii, Dr Bernd Althusmann.

Coradia iLint jest pierwszym pociągiem pasażerskim na świecie napędzanym wodorowym ogniwem paliwowym, które wytwarza energię elektryczną do napędu. Pociąg jest cichy i emituje tylko parę wodną oraz wodę. W pociągu zostało zaimplementowanych wiele innowacyjnych rozwiązań: czystą konwersję energii, elastyczne magazyny energii w akumulatorach oraz inteligentne zarządzanie energią napędową i dostępną energią. Pojazd, zaprojektowany specjalnie do użytku na liniach niezelektryfikowanych, umożliwia ekologiczną obsługę połączeń kolejowych.

 

alstom.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

TWITTER

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY