UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Od momentu debiutu pierwszej generacji Nissana LEAF w grudniu 2010 r. do końca 2017 r., skumulowana sprzedaż pojazdów elektrycznych Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi osiągnęła poziom 540 623 egzemplarzy.

Koncern jest światowym liderem pod względem sprzedaży w pełni elektrycznych samochodów pasażerskich oraz dostawczych, zaś LEAF pozostaje najpopularniejszym modelem w segmencie z wynikiem ponad 300 000 sztuk zakupionych przez klientów.

Druga generacja elektrycznego Nissana zgromadziła do tej pory ponad 40 000 zamówień: po 13 000 w USA oraz w Japonii i ponad 12 000 w Europie.

W 2017 r. Renault ZOE utrzymało status lidera sprzedaży pojazdów elektrycznych na Starym Kontynencie: klienci nabyli o 44% więcej sztuk tego samochodu niż w roku poprzednim. Udział Renault w europejskim rynku samochodów całkowicie elektrycznych wyniósł 23,8%. W porównaniu do 2016 r., francuska marka sprzedała o 38% więcej EV. Od 2011 r. z salonów wyjechało ponad 150 000 pojazdów elektrycznych Renault, w tym modelu ZOE, Kangoo Z.E., Fluence Z.E. oraz Renault Samsung Motors SM3 Z.E.

Łączna sprzedaż EV Aliansu w 2017 r. osiągnęła poziom 91 000 sztuk (wzrost o 11% r/r).

W ramach planu strategicznego Alliance 2022,  koncern Renault-Nissan-Mitsubishi  zamierza wprowadzić na rynek do końca 2022 r. 12 nowych modeli zeroemisyjnych oraz 40 z systemami autonomicznego prowadzenia.

W 2017 r. Alians sprzedał łącznie 10 608 366 pojazdów, z czego na Renault przypada 3 761 634 szt. (wzrost o 8,5% r/r), na Nissana 5 816 278 (wzrost o 4,6% r/r), natomiast na Mitsubishi 1 030 454 szt. (wzrost o 10% r/r).

 

KOMENTARZ

Michał Baranowski, Członek Rady Programowej Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych:

Ponad pół miliona sprzedanych samochodów elektrycznych przez Sojusz Renault-Nissan-Mitsubishi to ogromny bagaż doświadczenia i to nie tylko w obszarze technologii. To również wiele milionów kilometrów przejechany przez klientów grupy oraz setki tysięcy przeglądów i wizyt serwisowych. To wreszcie sygnał, że technologia się zwraca i auta te powinny być wkrótce tańsze. 

 

media.group.renault.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY