Niemiecki koncern poinformował, że wszystkie modele z rodziny ID. (ID.3, ID.4 i ID.4 GTX) będą od dziś otrzymywać regularne aktualizacje oprogramowania za pośrednictwem mobilnego transferu danych. Najnowszy „ID. Software 2.3” oferuje nowe funkcje i optymalizuje już istniejące. Flota modeli ID. pozwoli Volkswagenowi położyć fundament pod nowe, zorientowane na klienta modele biznesowe. Firma biorąc pod uwagę poziom sprzedaży pozostaje jedynym z największych producentów, który udostępnia tę technologię klientom. Aktualizacja ma w przyszłości być bezpłatnie dostarczana co 12 tygodni.
– Pełna dostępność aktualizacji typu Over-the-Air podkreśla innowacyjność Volkswagena i stanowi podstawę zupełnie nowego, cyfrowego kontaktu z klientem. Jednocześnie kładziemy fundament pod nowe cyfrowe modele biznesowe i osiągamy kluczowy moment w strategii ACCELERATE – powiedział Ralf Brandstätter, Dyrektor Generalny Volkswagena.
Dodatkowe przychody
W przyszłości, aby zapewnić aktualizację oprogramowania w samochodach, a klientom dostęp do nowych funkcji, Volkswagen planuje dostarczać bezpłatne oprogramowanie co około dwanaście tygodni. Dzięki nowym, opartym na danych modelom biznesowym – w zakresie usług i funkcji, które klient może zamawiać zgodnie z potrzebami i korzystać z nich jedynie wtedy, gdy są mu potrzebne – firma dąży również do generowania dodatkowego przychodu w fazie użytkowania samochodów. Może to być m.in. dostęp do systemu Travel Assist lub możliwość skorzystania ze zwiększonej wydajności akumulatora podczas długich podróży, a w późniejszym czasie nawet uruchomienie funkcji jazdy zautomatyzowanej. W ciągu najbliższych kilku lat Volkswagen widzi w tym potencjał generowania dodatkowego przychodu.
Centralna funkcjonalność
Aktualizacje typu Over-the-Air są opracowywane w ścisłej współpracy z firmą CARIAD, producentem oprogramowania w Grupie Volkswagen. – Nowe aktualizacje stanowią centralną funkcjonalność cyfrowego samochodu, połączonego ze światem zewnętrznym. Szybko staną się czymś normalnym dla klientów, tak samo jak stały się w wypadku np. smartfonów. Pracujemy w krótkich cyklach, jak firma technologiczna i dostarczamy aktualizacje klientom w odpowiednio krótkich odstępach czasu – dodał Thomas Ulbrich, Członek Zarządu ds. Rozwoju Technicznego.
Volkswagen chce również pozostawać w kontakcie ze klientami po sprzedaży lub leasingu samochodu, aby świadczyć im usługi cyfrowe. – Samochody, które zawsze mają najnowsze oprogramowanie zapewniają doskonałą cyfrową obsługę klienta i dlatego mają tak duże znaczenie dla naszego przyszłego sukcesu. Dzięki regularnym aktualizacjom samochód ma nie tylko aktualne oprogramowanie, ale staje się jeszcze lepszy – podkreślił Ulbrich.
Źródło: na podstawie Volkswagen