media.vw.com, electrek.co, materiały własne
Na styczniowych targach motoryzacyjnych w Detroit Volkswagen ujawnił prototyp w pełni elektrycznego busa, nawiązującego stylistyką do legendarnego „Ogórka” z lat 50.
Teraz poznaliśmy oficjalnie termin premiery wersji produkcyjnej nowego EV – podczas Pebble Beach Concours d’Elegance odbywającego się w ramach kalifornijskiego Monterey Car Week prezes niemieckiej marki, Herbert Diess poinformował, że I.D. BUZZ trafi do salonów w 2022 r.
„Po prezentacji na targach w Detroit i Genewie, otrzymaliśmy olbrzymią liczbę listów i maili od klientów, którzy pisali: „Proszę zbudujcie ten samochód”. Nasz mikrobus od dawna był częścią kalifornijskiego stylu życia. Teraz przywracamy go do życia ponownie, tym razem jako pojazd elektryczny”.
Volkswagen zakomunikował w Detroit, że I.D. BUZZ pojawi się na rynku w kilku wersjach.
Pierwsza, wyposażona w napęd na wszystkie koła, otrzyma dwa silniki, potężny zestaw baterii o pojemności 111 kWh, będzie dysponować mocą 374 KM, rozpędzie się od 0 do 100 km/h w ok. 5 sekund i osiągnie prędkość maksymalną rzędu 160 km/h. Samochód przejedzie ok. 435 km na jednym ładowaniu.
Druga, słabsza, jednosilnikowa wersja, zostanie wyposażona w zestaw baterii o pojemności 83 kWh, jej moc wyniesie 272 KM a zasięg – ok. 320 km.
W nawiązaniu do tradycji słynnego poprzednika, I.D. BUZZ będzie dostępny również w odmianie służącej do przewozu towarów.
Eckhard Scholz, prezes działu samochodów użytkowych w Volkswagenie, powiedział:
„Oprócz wersji minibus, w naszej ofercie pojawi się również I.D. BUZZ Cargo – zapewniający zero-emisyjny transport towarów. Z autonomicznym sterowaniem na poziomie 3 to idealna koncepcja elektrycznego vana, szczególnie przy dostarczaniu przesyłek i innych dóbr w centrach miast”.
Podobnie jak w prototypie, w wersji produkcyjnej I.D. BUZZ baterie zostaną zamontowane pod podłogą pojazdu. Elementy napędu elektrycznego nie zajmują zbyt wiele miejsca, samochód cechuje ponadto długi rozstaw osi i krótkie zwisy nadwozia.
Jak poinformował Diess:
„Pojazd wygląda z zewnątrz jak kompaktowy, komercyjny van, mimo że w środku oferuje podobną ilość miejsca co duże SUVy”.
Do 2025 r. producenci należący do Grupy Volkswagena mają zaprezentować 30 nowych modeli samochodów elektrycznych.