W zakładach Volkswagena w Zwickau rozpoczęła się przedseryjna produkcja całkowicie elektrycznego modelu ID.3.
„Udane rozpoczęcie produkcji ID.3 to milowy krok w historii naszego koncernu. Volkswagen Group Components dostarcza najważniejsze elementy tego samochodu. Współodpowiedzialność za udany start ID.3 jest dla nas jednocześnie zobowiązaniem i zachętą: konsekwentnie zmieniamy profil produkcji w naszych fabrykach pod kątem nowych modeli elektrycznych. Dokonujemy przy tym specjalizacji poszczególnych fabryk i wykorzystujemy efekty współdziałania między zakładami należącymi do działu komponentów koncernu” – powiedział Thomas Schmall, Prezes Zarządu Volkswagen Group Components.
Fabryka w Kassel należąca do działu komponentów koncernu dostarcza elektryczne układy napędowe oraz elementy platformy do produkcji ID.3. Oprócz dwusprzęgłowych skrzyń biegów DSG, w których produkcji zakład ten specjalizuje się od 16 lat, w przyszłości będą w nim wytwarzane głównie elektryczne układy napędowe wykorzystywane w pojazdach powstających na bazie modułowej platformy MEB, wytwarzanych zarówno w Europie, jak i w Ameryce Północnej. W przyszłości w Kassel ma powstawać do 500 000 układów napędowych rocznie. W fabryce powstają również elementy nośne Volkswagena ID.3 – części wzmacnianej ramy chroniącej akumulator, łączniki amortyzatorów, wzmocnienia poprzeczne i tunel. Elementy płyty podłogowej produkowane w Kassel montuje się do nadwozi w zakładzie w Zwickau.
Z kolei stojany i wirniki, dwa podstawowe elementy elektrycznego silnika ID.3, powstają w fabryce w Salzgitter. Według planów, w przyszłości ma tam powstawać dziennie do 2 000 silników elektrycznych. Akumulatory pojazdu wytwarza zakład w Brunszwiku. W celu zwiększenia produkcji powstaje tam nowa hala o powierzchni równej dziewięciu boiskom do piłki nożnej. Jej otwarcie przewidziano na czwarty kwartał 2019 roku. Docelowo ma tam powstawać 2 000 akumulatorów dziennie, które następnie będą dowożone do Zwickau. Zakład w Brunszwiku wytwarza m.in. systemy akumulatorów do aktualnych pojazdów elektrycznych i hybrydowych marki Volkswagen, jak również ciężarówek Scania i MAN.
vw-press.pl, materiały własne