Honda ujawniła szczegóły techniczne odnoszące się do nowej platformy dla pojazdów elektrycznych. Pierwszym pojazdem, który skorzysta z tej architektury będzie miejska, zeroemisyjna Honda e.
Jak informuje japoński producent, bateria trakcyjna samochodu została umieszczona centralnie między osiami pod podłogą, dzięki czemu osiągnięto rozkład masy 50:50 i nisko położony środek ciężkości, a w efekcie optymalny rozkład masy i stabilność podczas jazdy.
Napęd Hondy e przenoszony jest na koła tylne. Samochód dysponuje niezależnym zawieszeniem z przodu i z tyłu, które ma wpływać na poprawę stabilności, płynności jazdy i kontrolę nad pojazdem. Elementy zawieszenia wykonano z aluminium w celu redukcji masy pojazdu i poprawy osiągów.
Honda e otrzyma akumulator litowo-jonowy o pojemności 35,5 kWh, który można ładować za pomocą złącza Typu 2 (AC) lub szybkiej ładowarki prądu zmiennego (DC) CCS2. Zasięg pojazdu określono na 200 km. Gniazdo ładowania zostało zintegrowane z maską i zaopatrzone w widoczne przez przezroczystą pokrywę oświetlenie LED informujące o stanie uzupełnienia energii.
Jak informuje Honda, aby nie ograniczać przestrzeni pasażerskiej, zastosowano zwarty i lekki system chłodzenia akumulatora trakcyjnego wodą.
Wprowadzenie modelu e jest częścią strategii japońskiego koncernu, zakładającej że do roku 2025 całość gamy sprzedawanych w Europie pojazdów zostanie wyposażona w napędy zelektryfikowane. Honda w Europie otrzymała już ponad 31 000 zgłoszeń od potencjalnych klientów zainteresowanych zakupem nowego EV.
hondanews.eu, materiały własne