24 czerwca całkowicie elektryczny Volkswagen I.D. R Pikes Peak ustanowił rekord przejazdu słynnego wyścigu Pikes Peak International Hill Climb w Kolorado. Samochód pokonał wymagającą trasę w 7 minut 57.148 sekund.
To historycznie rekordowy wynik nie tylko dla EV, ale również wszystkich pojazdów spalinowych, które kiedykolwiek brały udział w wyścigu. Za kierownicą bolidu Volkswagena usiadł Francuz Romain Dumas. Poprzedni rekord ustanowiony przez Sébastiena Loeba w 2013 r. (8:13.878) został pobity o ponad 16 sekund.
Łączna moc dwóch silników elektrycznych I.D. R Pikes Peak wynosi 500 kW (680 KM), zaś ich moment obrotowy to 650 Nm. Samochód, wraz z pakietem baterii litowo-jonowych, waży mniej niż 1 100 kg i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,25 sekundy. To lepszy wynik niż w przypadku bolidów Formuły 1 i Formuły E.
Na Pikes Peak panują niezwykle wymagające warunki. Wyścig rozpoczyna się na wysokości 2 862 m n.p.m., zaś różnica wzniesień wynosi 1 440 m. Aby dotrzeć do mety na wysokości 4 302 m n.p.m. kierowcy muszą pokonać po drodze 156 zakrętów. Pod koniec czerwca na szczycie Pikes Peak często panują temperatury poniżej zera stopni.
Nazwa I.D. w gamie samochodów seryjnych Volkswagena została zarezerwowana dla modeli elektrycznych. W skład rodziny I.D. wejdą kompakt I.D. NEO (debiut rynkowy w 2020 r.), SUV I.D. CROZZ (2020 r.), van I.D. BUZZ (2022 r.) oraz flagowa limuzyna I.D. VIZZION (2022 r.). Samochody zostaną oparte nowej platformie konstrukcyjnej MEB, dedykowanej dla EV.
volkswagen-media-services.com, materiały własne