Od stycznia do września 2021 roku Porsche dostarczyło 217 198 pojazdów na całym świecie- poinformował producent ze Stuttgartu. Stanowiło to 13-procentowy wzrost dla producenta samochodów sportowych. Najlepiej w ciągu trzech tegorocznych kwartałów sprzedawał się model Cayenne. W pełni elektryczny Taycan wyprzedził sprzedażowo kultowy model 911. Popyt wzrósł we wszystkich regionach sprzedaży, a Stany Zjednoczone jak podkreśla firma, ponownie odnotowały szczególnie silny wzrost rzędu 30 proc..
– Bardzo wysoki popyt na nasze samochody sportowe utrzymał się w trzecim kwartale i cieszymy się, że mogliśmy dostarczyć klientom tak wiele samochodów w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku. Księgi zamówień są ładnie wypełnione, a z kolei napełniają nas optymizmem i entuzjazmem, gdy zbliżamy się do pośpiechu na koniec roku. Jednak sytuacja związana z koronawirusem pozostaje dynamiczna i stoimy przed wyzwaniami związanymi z pozyskiwaniem półprzewodników. Z tych powodów bardzo uważnie śledzimy bieżące wydarzenia, aby zapewnić, że możemy nadal reagować w elastyczny sposób – powiedział Detlev von Platen, członek zarządu Porsche AG ds. sprzedaży i marketingu.
Cayenne liderem
Porsche Cayenne pozostaje najbardziej udanym modelem, z 62 451 dostarczonymi egzemplarzami, a następnie Macan z 61 944 sztukami, co stanowi wzrost o 12
procent. W pełni elektryczny Taycan był również niezwykle popularny, a do klientów dostarczono 28 640 samochodów. Teraz, w drugim pełnym roku na rynku, jest na równi z kultowym samochodem sportowym 911, z których 27 972 dostarczono w pierwszych trzech kwartałach – wzrost o dziesięć procent. 718 Boxster i 718 Cayman zostały zakupione przez 15 916 klientów, co stanowi wzrost o jeden procent w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Dostawy Panamery również utrzymały się na poziomie z poprzedniego roku z 20 275 egzemplarzami – wzrost o jeden procent.
Amerykanie cenią prestiż
Po raz kolejny największy wzrost odnotowano w USA: Porsche dostarczyło tam 51 615 pojazdów w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy, co stanowi wzrost o 30 procent w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.
Silna pozycja w Ameryce Północnej znajduje również odzwierciedlenie w wynikach najnowszego badania J.D. Power APEAL: podobnie jak w poprzednich latach, klienci nadal postrzegają Porsche jako najbardziej atrakcyjną markę premium. Na całym kontynencie amerykańskim Porsche zrealizowało łącznie 63 025 dostaw, o 29 proc. więcej niż w pierwszych trzech kwartałach 2020 r. Chiny, które są największym pojedynczym rynkiem, przyczyniły się do całkowitej liczby dostarczonych pojazdów o 69 789 pojazdów, co stanowi wzrost o 11 procent. Łącznie dostawy do Azji i Pacyfiku, Afryki i bliskiego Wschodu wzrosły o 12 proc. Samochody Porsche zostały dostarczone do 97 841 klientów w tych regionach. Samochody sportowe Porsche cieszyły się również dużą popularnością w Europie: klientom dostarczono 56 332 pojazdy, co stanowi wzrost o dwa procent w porównaniu z rokiem poprzednim. W Niemczech popyt wzrósł o dziewięć procent między styczniem a wrześniem, z 19 099 dostarczonymi jednostkami.
Porsche AG
Dostawy |
styczeń – wrzesień | ||
2020 | 2021 | Różnica | |
Światowy | 191,547 | 217,198 | +13% |
Europa | 55,483 | 56,332 | +2% |
Niemcy | 17,462 | 19,099 | +9% |
Ameryka | 49,034 | 63,025 | +29% |
NAM | 39,734 | 51,615 | +30% |
Azja i Pacyfik, Afryka i Bliski Wschód | 87,030 | 97,841 | +12% |
Chiny | 62,823 | 69,789 | +11% |
Źródło: na podstawie Porsche