UDOSTĘPNIJ

Rada Wodorowa (ang. Hydrogen Council) powiększyła się o 11 nowych członków z Azji, Ameryki Północnej oraz Europy. Wśród nich znalazły się takie podmioty jak 3M, chiński koncern motoryzacyjny Great Wall oraz Bosch.

Jak powiedział Benoît Potier, współprzewodniczący Rady i jednocześnie dyrektor generalny francuskiego koncernu chemicznego Air Liquide:
„Cieszę się, że coraz więcej wiodących firm z całego świata angażuje się w rozwój wodoru, uznając go za kluczowe rozwiązanie w zakresie przemian energetycznych. Od momentu powstania Rady w ubiegłym roku, nasze działania nabrały silnego rozpędu. Aktywne uczestnictwo w międzynarodowych imprezach wysokiego szczebla, takich jak Światowe Forum Ekonomiczne, Szczyt Klimatyczny w Nowym Jorku, One Planet Summit i COP23, doprowadziło do znacznych postępów w kontaktach z decydentami i rządami. Naszym priorytetem w 2018 r. będzie kontynuowanie szybkiego tempa pracy wraz z globalnymi partnerami i organizacjami międzynarodowymi, tak aby uczynić wodór codziennością”.

Rada została powołana do życia na początku 2017 r. podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Davos. Jej cel stanowi promocja wodoru jako paliwa w szeroko pojętym sektorze energetycznym. W skład Rady wchodzi 24 firm m. in. Air Liquide, Audi, BMW, Daimler, Engie, General Motors, Honda, Hyundai, Mitsubishi, Royal Dutch Shell, Statoil, Total oraz Toyota. Ich łączne przychody przekraczają 1,6 biliona euro, zaś zatrudnienie wynosi niemal 2,5 miliona osób.

Według Rady, rosnące zainteresowanie ze strony inwestorów oraz prawodawców, w okresie od pięciu do dziesięciu najbliższych lat może doprowadzić do przełomu w zakresie rozwoju technologii wodorowych. Wodór jest w stanie zaspokoić 18% światowego zapotrzebowania na energię, zredukować emisje CO2 o 6 miliardów ton, zaś do połowy wieku stworzyć rynek warty 2,5 biliona dolarów oraz wykreować 30 milionów nowych miejsc pracy. Ponadto spowoduje spadek popytu na ropę naftową o 20 milionów baryłek dziennie.

Prognozy Rady zakładają, że do 2030 r. wodór może stać się paliwem napędzającym od 10 do 15 milionów samochodów osobowych oraz 500 tysięcy pojazdów ciężarowych.

Aby zrealizować tak ambitne cele, potrzebne są znaczne nakłady finansowe na poziomie od 20 do 25 miliardów dolarów rocznie – w sumie około 280 miliardów dolarów do 2030 r. Inwestycje muszą być przy tym podparte długoterminową, skoordynowaną polityką.

 

newsroom.toyota.co.jp, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA