Podczas konferencji prasowej na CES 2018, Hyundai ujawnił, że jego nowy model na ogniwa paliwowe otrzyma nazwę NEXO.
Samochód został wyposażony w szereg innowacyjnych technologii.
Dzięki zespołowi szerokokątnych kamer, system Blind-spot View Monitor (BMV) umożliwia kierowcy obserwowanie na wyświetlaczu centralnym tyłu oraz obu boków pojazdu podczas zmiany pasa ruchu, redukując ryzyko kolizji z samochodem znajdującym się w martwym polu. Hyundai zamierza wprowadzić to rozwiązanie jako pierwszy producent w świecie motoryzacji.
Remote Smart Parking Assist (RSPA) pozwala na autonomiczne parkowanie, bez względu na to, czy kierowca znajduje się wewnątrz samochodu.
Lane Following Assist (LFA) pomaga w utrzymaniu kierunku jazdy. Działa przy prędkościach do ok. 145 km/h (90 mph), zarówno na autostradach, jak i ulicach miast.
Highway Driving Assist (HDA) wykorzystuje czujniki i dane z map by automatycznie dostosować jazdę do obowiązujących ograniczeń prędkości. W konsekwencji, kierowcy będą w stanie pokonywać dalekie dystanse w łatwiejszy i bezpieczniejszy sposób.
Realny zasięg samochodu oszacowano na 370 mil (ok. 595 km) – to o ok. 170 km więcej niż w przypadku modelu Tucson FCEV, który pojawił się na rynku w 2013 r.
NEXO dysponuje 163 KM mocy i 395 Nm momentu obrotowego. Silnik elektryczny jest zasilany energią z ogniw paliwowych. Sprint od 0 do 97 km/h (60 mph) zajmuje 9,5 sekundy.
Nowy Hyundai został oparty na platformie specjalnie dedykowanej dla FCEV. Pozwoliła ona obniżyć ciężar pojazdu i tym samym uzyskać lepszy stosunek mocy do masy, usprawnić przyspieszenie, przenieść akumulatory do bagażnika i zapewnić więcej miejsca pasażerom.
W stosunku do Tucsona Fuell Cell, NEXO posiada wydajniejszy, lżejszy i bardziej kompaktowy układ napędowy oraz ulepszone zbiorniki na wodór o niższej masie. Nowy pojazd dysponuje większym momentem obrotowym, przyspiesza od 0 do 97% w czasie krótszym o 20%, zaś zasięg wzrósł o 30%. Tankowanie wodoru zajmuje 5 minut.
NEXO trafi na wybrane rynki w 2018 r.
Jak powiedział Dr. Woong-chul Yang, wiceprezes Hyundai Motor Company:
„Energia z wodoru jest kluczem do zbudowania bardziej zrównoważonego społeczeństwa. Hyundai Motor Company objęła prowadzenie w technologiach wodorowych wprowadzając na rynek model Tucson fuel cell. W ramach kolejnego kroku w staraniach o ratowanie środowiska naturalnego, mogę z dumą przedstawić wam drugą generację FCEV, w której skumulowano nasze nowatorskie technologie”.
Do 2025 r. Hyundai zamierza wprowadzić na rynek 18 nowych modeli samochodów niskoemisyjnych.
hyundainews.com, materiały własne