Według danych Avere France, w listopadzie 2018 r. we Francji liczba rejestracji w pełni elektrycznych samochodów osobowych i dostawczych wyniosła odpowiednio 3 541 szt. oraz 827 szt. Oznacza to wzrost o 111% względem analogicznego okresu w roku poprzednim. Jednocześnie liczby te stanowią rekordowy, historyczny wynik sprzedaży EV osiągnięty we Francji w listopadzie i drugi najlepszy wynik po lutym 2018 r.
Od początku bieżącego roku nad Sekwaną zarejestrowano łącznie 33 817 osobowych i dostawczych pojazdów całkowicie elektrycznych, o 22,60% więcej niż przez pierwsze 11 miesięcy 2017 r. Udział BEVów we francuskim rynku samochodów wynosi 1,39%. Pozycję lidera wśród całkowicie elektrycznych modeli osobowych we Francji zajmuje Renault ZOE. W listopadzie zarejestrowano 1 888 szt. tego pojazdu (+ 144,20% r/r). Udział ZOE we francuskim segmencie BEVów wyniósł 53,25%. Na kolejnych pozycjach uplasowały się Nissan LEAF (420 szt., + 244,26% r/r), Peugeot iON (258 szt., +210,84% r/r), Citroën C-Zero (224 szt., + 250% r/r) oraz smart EQ fortwo (133 szt., – 18,40% r/r).
Na stabilnym poziomie względem 2017 r. utrzymał się za to poziom rejestracji hybryd typu plug-in. W listopadzie wyniósł 1 299 szt. i wzrósł o 2,61% r/r. Najpopularniejszym modelem tego typu we Francji jest Mitsubishi Oultlander PHEV (320 szt., + 315,58% r/r), który wyprzedził debiutującego Land Rovera Range Rovera PHEV (210 szt.), Volvo XC60 T8 (198 szt., + 200% r/r), MINI Countrymana Cooper S E ALL4 (112 szt., + 35,715 r/r) oraz BMW 225xe (98 szt., – 21,60% r/r).
Łącznie, od początku roku, we Francji zarejestrowano 12 294 szt. hybryd typu plug-in (+ 32,12% r/r).
avere-france.org, materiały własne