UDOSTĘPNIJ

Zgodnie z zapowiedzią, Grupa BMW w 2017 r. dostarczyła klientom na całym świecie ponad 100 000 samochodów z napędem elektrycznym. Tak dobry wynik został uczczony inscenizacją świetlną, która optycznie przekształciła centralę BMW Group, słynny „Czterocylindrowiec” na północy Monachium, w w cztery stojące pionowo baterie (na zdjęciu).

Jak czytamy w oficjalnym komunikacie, Grupa BMW wybrała ten symbol, aby pokazać zmiany technologiczne zachodzące w zakresie mobilności.

Harald Krüger, prezes zarządu bawarskiego koncernu, powiedział:
„Dotrzymujemy naszych obietnic. Ustawiamy świecący wykrzyknik o wysokości 99 metrów oświetlający drogę do ery mobilności elektrycznej. 100 000 samochodów z napędem elektrycznym sprzedanych w jednym roku to ważny kamień milowy, jednak dla nas to tylko początek. Od chwili debiutu rynkowego BMW i3 w 2013 r. Grupa BMW wysłała na ulice 200 000 samochodów z napędem elektrycznym. To właśnie nasze wczesne zaangażowanie w mobilność elektryczną umożliwiło dzisiejszy sukces. W 2025 r. będziemy oferować 25 modeli z napędem elektrycznym. Mobilność elektryczna jest dla mnie wskaźnikiem naszego sukcesu”.

Od 2021 r. piąta generacja napędów elektrycznych i akumulatorów pozwoli wyposażyć wszystkie serie modelowe BMW w dowolny napęd dzięki skalowalnym, modułowym zestawom elektrycznym. Dla założonej w 2011 r. marki BMW i niemiecka firma zastrzegła nazwy od BMW i1 do i9, a także od BMW iX1 do iX9. W przyszłym roku w ofercie koncernu pojawi się BMW i8 Roadster, w 2019 r. elektryczne MINI, w 2020 r. wersja elektryczna BMW X3, a w 2021 r. BMW iNext, które połączy napęd elektryczny z jazdą autonomiczną i możliwościami komunikacji sieciowej we wnętrzu.

Według niezależnego raportu POLK/IHS, Grupa BMW z 21% udziałem w rynku jest liderem w zakresie rejestracji nowych pojazdów w pełni elektrycznych i hybrydowych w Europie. Tym samym w segmencie EV bawarski koncern ma już ponad trzykrotnie większy udział rynkowy niż w przypadku modeli spalinowych.  EV stanowią 6% nowo rejestrowanych pojazdów BMW. Na światowym rynku samochodów elektrycznych BMW posiada udział na poziomie 10%.

Modele napędzane prądem cieszą się dużą popularnością m.in. w Europie Zachodniej i w USA, gdzie ich udział w łącznej sprzedaży BMW osiągnął 7%. W Skandynawii co czwarte BMW, które wyjeżdża z salonów, zostało zelektryfikowane, a i3 od 2016 r. jest w tym regionie najlepiej sprzedającym się modelem marki. W Niemczech liczba nowych rejestracji w pełni elektrycznych i hybrydowych pojazdów koncernu przekroczyła w tym roku po raz pierwszy granicę 10 000. Napędy elektryczne zyskują też na znaczeniu w zestawie silników poszczególnych modeli: przykładowo, co dziesiąty model BMW serii 3 sedan sprzedany w 2017 r. był zelektryfikowany.

W przypadku BMW serii 2 Active Tourer 13% egzemplarzy sprzedanych w 2017 r. posiadało napęd hybrydowy typu plug-in. Począwszy od rynkowego debiutu w czerwcu 2017 r. MINI Cooper S E Countryman ALL4  odpowiada za 10% globalnej sprzedaży MINI Countryman.

W 2017 r., oprócz 100 000 samochodów napędzanych prądem, z salonów BMW wyjechało również ponad 1 500 całkowicie elektrycznych skuterów C evolution. Sprzedaż pojazdu wzrosła o 80% w stosunku do roku ubiegłego.

 

 

press.bmwgroup.com, materiały własne

 

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA