autocar.co.uk, materiały własne
Jak informuje brytyjski Autocar, zelektryfikowane odmiany Porsche 911 i Boxstera prawdopodobnie zostaną wyposażone w innowacyjne baterie, które pozwolą na zachowanie niskiego środka ciężkości oraz dobrych właściwości jezdnych.
911 pojawi się na rynku w wersji hybrydowej. Rozważane jest ponadto wprowadzenie odmiany w pełni elektrycznej.
Podobnie jak pozostałe samochody oferowane przez Grupę Volkswagena, wszystkie modele Porsche zostaną zelektryfikowane do 2030 r.
Jak powiedział szef dział badań i rozwoju producenta ze Stuttgartu, Michael Steiner:
„Całkowicie elektryczne samochody sportowe bardzo dobrze przyspieszają, jednak ich waga negatywnie wpływa na prowadzenie”.
Rozwiązaniem problemu mają być nowatorskie baterie ze stałym elektrolitem, lżejsze i dysponujące bardziej kompaktowymi rozmiarami niż tradycyjne baterie litowo-jonowe. Nad podobną technologią pracuje już m. in. Toyota.
„Widzimy potencjał w bateriach nowego rodzaju, które mogą zmienić reguły gry, jednak są one nadal w fazie rozwoju”, dodał Steiner.
Porsche zbudowało wcześniej prototyp w pełni elektrycznej wersji Boxstera. Ze względu na wyższą masę własną pojazd osiągał gorsze czasy przejazdów na torze niż wersje spalinowe.
Kolejnym problemem, z którym musi zmierzyć się Porsche, jest kwestia umiejscowienia zespołu baterii w modelu 911. W celu redukcji wagi, niemiecki producent rozważa zainstalowanie go zamiast tylnych siedzeń. Wadą takiego rozwiązania jest zmniejszenie praktyczności samochodu.
Jak powiedział Steiner:
„Musimy sobie zadać pytanie: czy 911 może mieć tylko dwa siedzenia?”.
Alternatywną opcją jest wyposażenie modelu w zespół baterii w kształcie litery T, umieszczony w tunelu środkowym i pod tylnymi siedzeniami. Zaletą takiego rozwiązania byłoby obniżenie środka ciężkości pojazdu.
Pierwszy seryjny, w pełni elektryczny samochód Porsche, Mission E, trafi na na rynek w 2019 r.