UDOSTĘPNIJ

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Zduńskiej Woli podpisało z Solarisem umowę na dostawę czterech elektrycznych autobusów wraz z infrastrukturą ładowania.  Wartość kontraktu podpisanego na mocy przeprowadzonego przez MPK przetargu wyniosła ponad 10 mln zł brutto. Urbino 12 electric wyjadą na ulice miasta w 2022 roku.

Zduńska Wola postawiła pierwszy krok na drodze ku elektromobilności. Zamówione przez przewoźnika cztery modele Solaris Urbino 12 electric to autobusy ciche i całkowicie bezemisyjne w miejscu użytkowania. Dzięki odpowiedniej konfiguracji baterii i infrastruktury ładownia ich operacyjność może wynosić nawet 24 godziny na dobę. W połączeniu z niską emisją hałasu i drgań są szczególnie pożądane w centrach miast. Mieszkańcy Zduńskiej Woli już wkrótce będą mogli się o tym przekonać za sprawą Urbino electric, które w 2022 roku będą jeździły na liniach obsługiwanych przez MPK.

Europejskiej trendy

….podpisanie kontraktu na 4 nowoczesne autobusy elektryczne wraz z infrastrukturą do ich ładowania to dla nas bardzo ważne wydarzenie. Cieszymy się, że Zduńska Wola ponownie zdecydowała się wybrać autobusy Solarisa i to z nimi rozpocząć elektryczną transformację swojej floty. Plany inwestycyjne MPK w Zduńskiej Woli są imponujące, tym bardziej, że wpisują się w europejskie trendy przekształcania transportu publicznego na bardziej przyjazny mieszkańcom i środowisku –  powiedział Waldemar Wlazło, Dyrektor Sprzedaży Regionu Południowo-Zachodniego-Kraj w firmie Solaris.

Ładowarki dualne w pakiecie

Zamówione elektrobusy będą zasilane nowoczesnymi bateriami High Energy o łącznej pojemności nominalnej 280 kWh, które będą ładowane poprzez wtyczkę plug-in umieszczoną na pierwszym prawym nadkolu autobusu. Dodatkowo przewoźnik zdecydował się zainwestować w infrastrukturę ładowania, w postaci dwóch ładowarek dualnych, z których każda umożliwia równoczesne ładowanie dwóch autobusów mocą 40 kW lub jednego autobusu mocą 80 kW. Płynną jazdę dwunastometrowych e-busów zapewni elektryczny centralny silnik trakcyjny.

We wnętrzach pojazdów, zaopatrzonych w pełni zautomatyzowaną klimatyzację całopojazdową, pomieści się 75 osób, z czego 29 na miejscach siedzących. Dodatkowo cztery siedzeń znajdujących się w każdym modelu zostaną specjalnie dostosowane do przewozu pasażerów z niepełnosprawnościami. W autobusach znajdą się także liczne udogodnienia i nowoczesne rozwiązania, jak na przykład podświetlane ładowarki USB. Pasażerowie rozpoczną swoją podróż, wchodząc na pokład przez drzwi w układzie 2-2-2.

Kontrola trzeźwości

W trosce o zwiększenie bezpieczeństwa podróżnych, zamówione Solarisy zostaną doposażone w system kontroli trzeźwości dla kierowców. Autobusy będą posiadać również kabinę kierowcy typu zamkniętego z szybami w wersji wysokiej oraz system nagrywania rozmów kierowcy z pasażerami. Komfortową podróż zapewni system informacji pasażerskiej oraz kamery, monitorujące przestrzeń pasażerską, drogę przed pojazdem, a także urządzenia obserwujące ulicę podczas cofania.

Sprzedażowy hit

Autobusy Solarisa po raz pierwszy pojawiły się we flocie MPK w Zduńskiej Woli w 1999 roku. Od tego czasu zarówno flota przewoźnika, jak i oferta producenta przechodzą znaczącą transformację. Pojazdy zasilane alternatywnymi źródłami energii są z roku na rok coraz bardziej istotną częścią produkcji w podpoznańskim Bolechowie. Urbino 12 electric to jeden z najpopularniejszych i najlepiej sprzedających się pojazdów z bezemisyjnej oferty Solarisa. 12-metrowy elektrobus jest pierwszym w historii pojazdem bateryjnym, który zdobył tytuł Autobusu Roku „Bus of the Year 2017”.

Źródło: na podstawie Solaris

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA