W pierwszym półroczu 2020 r. do klientów trafiło łącznie 61 652 zelektryfikowanych pojazdów marek BMW i MINI. Mimo pandemii COVID-19 oznacza to wzrost o 3,4% względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Sprzedaż EV marki MINI – Cooper SE Countryman ALL4 (PHEV) oraz Cooper SE (BEV) zwiększyła się o 4,1% r/r, osiągając poziom 8587 szt. Na rynku europejskim aż 10,9% (40 734 szt.) pojazdów koncernu dostarczonych do klientów stanowiły samochody zelektryfikowane.
Jak powiedział Pieter Nota, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za klientów, marki i sprzedaż:
„Uważnie śledzimy rozwój globalnego popytu i na bieżąco planujemy różne scenariusze, aby szybko reagować na sytuację w poszczególnych regionach świata, które wychodzą z pandemii koronawirusa w różnym tempie (…). Popyt na nasze pojazdy zelektryfikowane w pierwszej połowie roku także przewyższył trend rynkowy. Szeroka gama modeli hybrydowych typu plug-in oraz nowe całkowicie elektryczne MINI cieszą się dużą popularnością wśród naszych klientów”.
BMW Group informuje, że oferuje modele hybrydowe typu plug-in we wszystkich segmentach pojazdów. Za kilka miesięcy koncern rozpocznie produkcję całkowicie elektrycznego SUVa iX3. W przyszłym roku, w ramach postępującej elektryfikacji portfolio, wprowadzone zostaną zeroemisyjne modele BMW i4 i BMW iNEXT. Do 2023 r. koncern planuje posiadać w ofercie 25 modeli zelektryfikowanych (z czego połowę będą stanowić samochody typu BEV).
press.bmwgroup.com, materiały własne