Koncern zasadniczo zmienia sposób sprzedaży swoich samochodów. Kupując elektryczne Volvo przez Internet, nabywca otrzyma wygodny pakiet, który obejmie m. in.: serwis, gwarancję i opcję ładowania w domu. Przechodząc do trybu online Volvo chce jednocześnie utrzymać silne relacje z klientami.
Volvo Cars ma ambicje stać się globalną marką produkującą samochody w pełni elektryczne do 2030 r. Dlatego w nadchodzących latach wprowadzi na rynek zupełnie nową rodzinę samochodów elektrycznych. Wszystkie będą dostępne wyłącznie w Internecie. – Przyszłość Volvo Cars wyznaczają trzy filary: elektryczny, internetowy i wzrostowy – mówi Lex Kerssemakers, szef światowego działu handlowego Volvo. – Uproszczenie i wygoda są kluczem do wszystkiego, co robimy – dodaje Kerssemakers .
Strategia firmy koncentruje się obecnie na najszybciej rozwijającym się segmencie światowego przemysłu samochodowego: rynku elektrycznym premium. Volvo Cars chce zostać liderem w tym segmencie i w przyszłości będzie koncentrować się na rozwoju samochodów elektrycznych.
Co ważne, chociaż Volvo Cars dużo inwestuje w internetowe platformy sprzedaży, będzie budować silniejsze relacje z klientami wraz z partnerami handlowymi. Pozostaną oni kluczową częścią obsługi klienta i nadal będą odpowiedzialni za różne ważne usługi, takie jak sprzedaż, przygotowywanie, dostarczanie i serwisowanie samochodów.
Kupując elektryczne Volvo przez Internet, nabywca otrzyma wygodny pakiet, który obejmuje takie elementy, jak serwis, gwarancja, pomoc drogowa, a także ubezpieczenie, jeśli jest dostępne, i opcje ładowania w domu. W swoim flagowym sklepie internetowym volvocars.com, firma radykalnie uprości proces rejestracji elektrycznego Volvo.
Klienci będą mogli wybierać spośród atrakcyjnych, wstępnie skonfigurowanych elektrycznych samochodów Volvo, które są gotowe do prostego i wygodnego składania zamówień oraz szybkiej dostawy. Dodatkowo zostaną ustalone przejrzyste modele cenowe.
W roku obrotowym 2020 Volvo Car Group odnotowała zysk operacyjny w wysokości 8,5 mld SEK (14,3 mld SEK w 2019 r.). Przychody w tym okresie wyniosły 262,8 mld SEK (274,1 mld SEK). W całym 2020 r. światowa sprzedaż osiągnęła poziom 661 713 (705 452) samochodów, co oznacza spadek o 6,2% w porównaniu z 2019 r.
Źródło: www.media.volvocars.com