Z linii produkcyjnej zjechał pierwszy, seryjny egzemplarz e-Experta zasilany wodorowym ogniwem paliwowym. Przed świętami nowy model trafi do Watea by Michelin, filii grupy oponiarskiej, zajmującej się ekologicznymi rozwiązaniami w zakresie mobilności. Francuski producent samochodów stał się jednym z pierwszych, którzy oprócz wersji spalinowych i wersji elektrycznych z akumulatorem trakcyjnym, oferują w segmencie kompaktowych dostawczych furgonów wersję elektryczną zasilaną wodorowym ogniwem paliwowym (hydrogen fuel cell). Model produkowany jest we Francji, w zakładzie w Hordain.
Krok ku przyszłości
– Dzięki Peugeot e-Expertowi Hydrogen, marka robi kolejny krok naprzód ku przyszłościowej technologii napędu zeroemisyjnego, wyjątkowo istotnej dla rynku lekkich samochodów dostawczych. Technologia napędu elektrycznego zasilanego wodorowym ogniwem paliwowym pozwala na intensywną codzienną eksploatację bez konieczności przestojów na doładowywanie samochodu. Ma to kluczowe znaczenie dla klientów biznesowych, którzy muszą każdego dnia pokonywać po kilkaset kilometrów autostradami, a następnie wjeżdżać do miejskich stref ograniczonej emisji spalin. Opracowana przez Stellantis technologia napędu wodorowego zastosowana w Peugeot e-Expert Hydrogen umożliwia taki sposób użytkowania samochodów – powiedziała Linda Jackson, dyrektor generalna Peugeot.
System pod podłogą
Furgon Peugeot z napędem wodorowym wyróżnia się umieszczeniem całego systemu „mid-power plug-in hydrogen fuel cell electric” w obrębie komory silnika i pod podłogą. Efekt: zero kompromisów pod względem pojemności przestrzeni ładunkowej i nisko umieszczony środek ciężkości, co gwarantuje stabilność, bezpieczeństwo i zwrotność samochodu.
Dostawy e-Experta Hydrogen już się rozpoczęły. Pierwszym klientem, do którego trafi nowy model, jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia, jest Watea by Michelin, młoda filia grupy, zajmująca się ekologicznymi rozwiązaniami w zakresie mobilności.
Wprowadzony do produkcji pod koniec 2021 roku Peugeot e-Expert Hydrogen stał się nowym symbolem strategii marki „Extended power of choice”, dającej każdemu klientowi możliwość wyboru spośród szerokiej gamy silników takiego napędu, który najlepiej odpowiada jego indywidualnym potrzebom.
Technologia od Stellantis
Wersja elektryczna zasilana wodorowym ogniwem paliwowym potwierdza szybką rozbudowę zelektryfikowanych wersji w gamie Peugeot Expert. Uruchomienie produkcji tej wersji nastąpiło zaledwie 15 miesięcy po wprowadzeniu na rynek, w 2020 roku, modelu Peugeot e-Expert z zasilaniem akumulatorowym. Pod względem konstrukcyjnym e-Expert Hydrogen bazuje na akumulatorowej wersji tego modelu. Model produkowany jest we Francji, w zakładzie w Hordain (region Nord, Hauts de France), a następnie wyposażany w dedykowaną zabudowę w Rüsselsheim (Niemcy), na liniach produkcyjnych centrum inżynierskiego Stellantis specjalizującego się w technologii napędu wodorowego.
Źródło: na podstawie Peugeot