Niemiecki producent samochodów sportowych Wiesmann zaprezentował w pełni elektrycznego 800 woltowego roadstera – Thunderball. Na razie jest to auto koncepcyjne, ale firma zapewnia, że niebawem trafi do produkcji seryjnej. Co więcej, zainteresowani mogą już zamawiać w przedsprzedaży to elektryczne sportowe cacko o mocy 680 KM.
Project Thunderball jest odpowiedzią niemieckiego producenta na rewolucję elektryfikacyjną, która błyskawicznie zmienia sektor motoryzacyjny. Projekt jest dopracowany i na zawansowanym etapie rozwoju. Łączy, jak podkreśla producent najlepsze cechy elektrycznego układu napędowego z unikalnymi cechami Wiesmanna. W ten firma zamierza wprowadzić nie tylko pierwszy na świecie w pełni elektryczny samochód sportowy – kabriolet. Bezie to także w pełni elektryczny samochód sportowy, który dorównuje osiągami autom Wiesmanna, napędzanym konwencjonalnie. Thunderball jest już dostępny w przedsprzedaży.
Sekundy do setki
– To kulminacja marzeń, wynik lat doskonałego projektowania i błyskotliwej inżynierii. Wierzę, że stworzyliśmy nie tylko najbardziej ekscytujący elektryczny samochód sportowy na świecie, ale także samochód wyjątkowy, który będzie mógł być doceniany przez cały okres eksploatacji – powiedział Roheen Berry, właściciel Wiesmanna.
Osiągi Project Thunderball robią wrażenie. W Thunderball nie ma już silnika zamontowanego pod spodem: dwa silniki elektryczne zamontowane na tylnej osi przekazują moc do 500 kW i zapewniają moment obrotowy do 1100 Nm. To zapewnia przyspieszanie 0-100 km/h w czasie 2,9 sekundy.
Mała masa
Auto wykonane jest z włókna węglowego. Project Thunderball waży nieco ponad 1700 kg przy stosunku mocy do masy wynoszącym 2,5 kg na KM, zapewniając niezwykłą łatwość prowadzenia pojazdu. Docelowy zasięg Project Thunderball wynosi 500 km. Architektura 800 V zapewnia maksymalną pojemność akumulatora 92 kWh (dostępne 83 kWh) – wyjątkowo wysoką jak na roadster. Samochód można ładować zarówno w domu właściciela jaki i przez szybkie ładowanie do 300 kW.
Auto wykorzystuje w pełni zaawansowany elektryczny układ napędowy Project Thunderball, aby dawać charakterystyczne dla Wiesmanna wrażenia z jazdy. Łopatki zamontowane na kierownicy umożliwiają natychmiastową regulację systemu hamowania regeneracyjnego Wiesmann. Opracowany specjalnie dla Project Thunderball system „uosabia etos ponadczasowego designu i stylistyki samochodu w połączeniu z innowacjami, wyznaczając standardy dla przyszłych zmian”.
Minimalne straty energii
Dzięki pięciu dostępnym ustawieniom kierowca może zmienić „moc” hamowania regeneracyjnego (rekuperacji) dwóch silników elektrycznych. Wszystko aby zapewnić bezpieczne hamowanie silnikiem w zakrętach, jednocześnie doładowując akumulator i umożliwiając optymalne wykorzystanie i minimalne straty energii.
Project Thunderball posiada także kolejną unikalną zorientowana na kierowcę funkcję. Auto pokazuje, jak szybko samochód się ładuje, w przeliczeniu na kilometr, a nie procent całkowitego naładowania, co pozwala kierowcy na proste obliczenie optymalnego poziomu naładowania dla każdej konkretnej podróży . – A to wszystko to dopiero początek – w miarę postępów elektrycznej rewolucji, wciąż wprowadzamy innowacje i zapewniamy Project Thunderball jeszcze bardziej zadziwiającą wydajność – tłumaczy producent.
Źródło: na podstawie Wiesmann