W czerwcu 2019 r. dostawy samochodów osobowych i dostawczych z napędem elektrycznym w Chinach wzrosły o 80% r/r, osiągając poziom prawie 152 000 szt. Na taki wynik złożyło się 129 000 pojazdów całkowicie elektrycznych, 22 000 hybryd typu plug-in oraz 484 samochodów wyposażonych w wodorowe ogniwa paliwowe (FCEV).
W pierwszej połowie bieżącego roku sprzedaż EV w Państwie Środka wzrosła o 57% r/r do łącznej liczby 617 000 szt. Objęła ona ok. 490 000 pojazdów całkowicie elektrycznych, 126 000 hybryd typu plug-in oraz 1 102 FCEV.
W marcu bieżącego roku rząd w Pekinie zmienił zasady udzielania subsydiów na pojazdy elektryczne. Do dofinansowania kwalifikują się obecnie EV o zasięgu co najmniej 250 km na jednym ładowaniu. Według poprzednio obowiązujących regulacji, dopłat udzielano na pojazdy o zasięgu co najmniej 150 km. W okresie przejściowym trwającym od 26 marca do 25 czerwca pojazdy, które przestały kwalifikować się do dopłat, mogły liczyć jeszcze na 10% dofinansowania. Według planów, program subsydiów wygaśnie do końca 2020 r.
autonews.com, materiały własne