Sprzedaż EV w Państwie Środka bije kolejne rekordy. Według danych Chińskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów, w czerwcu łączne dostawy pojazdów całkowicie elektrycznych (BEV) oraz hybryd plug-in (PHEV) osiągnęły w tym kraju poziom ok. 84 tys. egzemplarzy, co oznacza wzrost o 43% w porównaniu do analogicznego okresu 2017 r. (195 tys. egz.).
W ubiegłym miesiącu sprzedaż BEVów w Państwie Środka zwiększyła się o 30% do ok. 62 tys. szt., zaś PHEVów wzrosła ponad dwukrotnie do ok. 22 tys. szt.
W pierwszej połowie 2018 r. chińscy klienci nabyli ok. 412 tys. EV, z czego 313 tys. stanowiły pojazdy całkowicie elektryczne, zaś 99 tys. hybrydy typu plug-in. Tym samym zanotowano łączny wzrost sprzedaży na poziomie 111%. Popularność BEVów zwiększyła się o 96%, zaś hybryd plug-in o 182%.
Dla porównania, w I połowie 2018 r. w Wielkiej Brytanii sprzedano ok. 28 tys. samochodów całkowicie elektrycznych oraz hybryd typu plug-in (dane Go Ultra Low), zaś z francuskich salonów wyjechało w tym samym czasie ok. 25 tys. EV (dane Avere France).
Popularność pojazdów nisko- i zeroemisyjnych w Państwie Środka wynika z rozbudowanego systemu wsparcia. Do subsydiów w Chinach kwalifikują się lokalnie produkowane samochody całkowicie elektryczne, wodorowe (FCEV) oraz hybrydy typu plug-in. Rząd w Pekinie upatruje w rozwoju elektromobilności olbrzymią szansę dla krajowej gospodarki oraz narzędzie do walki z zanieczyszczeniem powietrza w miastach. Chiny pozostają największym rynkiem pojazdów elektrycznych na świecie.
autonewschina.com, materiały własne