Od stycznia do maja 2018 r. Grupa BMW sprzedała najwięcej samochodów w swojej historii, biorąc pod uwagę pierwsze pięć miesięcy roku. Z salonów wyjechały 1 003 573 pojazdy marek BMW, MINI oraz Rolls-Royce. Oznacza to wzrost o 1,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim.
Do bardzo dobrych wyników koncernu z Monachium przyczyniła się rosnąca popularność modeli z napędem elektrycznym. W związku z coraz większym popytem, BMW zamierza podnieść jesienią skalę produkcji EV powstających w fabryce zlokalizowanej w Lipsku do 200 samochodów dziennie tj. o ponad 50%.
W ciągu pierwszych pięciu miesięcy bieżącego roku sprzedaż pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric wzrosła aż o 41% do 46 849 egzemplarzy. Jedynie w maju klienci na całym świecie nabyli 10 213 EV produkcji BMW AG, tj. o 39,2% więcej niż rok wcześniej.
Bawarki koncern odnotował silne zainteresowanie modelami zelektryfikowanymi w USA (9 762 szt./+ 61% r/r) oraz Wielkiej Brytanii (6 555 szt., + 34,2% r/r). Udział EV w łącznej sprzedaży nowych pojazdów BMW i MINI w Stanach Zjednoczonych wyniósł niemal 7%, zaś na Wyspach – ponad 7%.
Co ciekawe, na niektórych rynkach samochody z napędem elektrycznym odpowiadają za ponad 50% sprzedaży obu marek. Przykładami są Norwegia (4 125 szt., +5,8% r/r) oraz Malezja (2 313 szt., + 37,9% r/r). W konsekwencji, Grupa BMW stopniowo przybliża się do celu, jakim jest sprzedaż ponad 140 000 zelektryfikowanych pojazdów w 2018 r.
press.bmwgroup.com, materiały własne