Mercedes-Benz poinformował, że do jego oferty wchodzą dwie dodatkowe wersje kompaktowego pojazdu elektrycznego EQA. Po EQA 250 z napędem na przednie koła, który jest dostępny dla zamawiających od lutego, można teraz zamówić również dwa warianty z napędem na wszystkie koła. Kupujący będą mogli liczyć na dopłaty od rządu, ale i od … samego Mercedesa.
Nowo oferowane modele to: EQA 300 4MATIC, który ma moc 168 kW oraz EQA 350 4MATIC, który może się pochwalić mocą 215 kW. Obie wersje z napędem na wszystkie koła korzystają z akumulatora 66,5 kWh (podobnie jak model z napędem na przednie koła). Ich zasięg WLTP to odpowiednio 400-426 i 409-432 kilometrów.
Mercedes bardzo mocno akcentuje fakt, że seria EQA ma być niejako dla koncernu „bramą” do świata całkowicie elektrycznych samochodów Mercedes-EQ. Aby jednak coraz więcej klientów korzystało z tego „przejścia” potrzebne są zachęty, które pomogą zniwelować barierę finansową.
Premia środowiskowa od rządu oraz …Mercedesa
Jeśli chodzi o nowo oferowane modele to ich ceny zaczynają się od 53 538,10 i 56 215,60 euro. W momencie zakupu Mercedes-Benz Bank oferuje swoim klientom atrakcyjne warunki finansowania i leasingu zarówno tym indywidualnym, jak i biznesowym.
Swoje dokłada także rząd federalny, który stara się mocno wspierać przejście na mobilność elektryczną w Niemczech. Ze względu na to, że cena netto nowo oferowanych EQA jest wyższa niż 40 000 euro (netto), kupujący otrzymuje tzw. premie środowiskową (obniżoną) w wysokości 5000 euro od rządu niemieckiego oraz 2500 euro od Mercedesa. Tym samym cena samochodów biorąc pod uwagę zarówno „dopłaty” producenta, jak i rządu federalnego, wynoszą odpowiednio 45 443,10 i 48 515,60 euro.
Rok darmowego ładowania w Europie
To jednak nie wszystko. Zakup EQA obejmuje roczną opłatę Mercedes me Charge. Europejscy klienci Mercedes me Charge będą w tym okresie korzystać z ekologicznego ładowania we wszystkich publicznych punktach ładowania bez dodatkowych opłat. Klienci obu wariantów z napędem na wszystkie koła mogą również korzystać z europejskiej sieci szybkiego ładowania IONITY przez rok od aktywacji w specjalnej cenie 0,29 centa za kWh. A to tylko cześć bonusów dla kupujących modele EV.
Przyśpieszenie, zasięg, ładowanie
Wracając do parametrów technicznych oferowanych aut. W wersji 4MATIC zainstalowanej w EQA (i EQB) rozdział mocy między dwoma silnikami jest regulowany 100 razy na sekundę. Aby zoptymalizować zużycie, tylny silnik elektryczny jest używany tak często, jak to możliwe. Jeśli chodzi o osiągi jezdne, oznacza to że: EQA 300 4MATIC przyspiesza do 100 km / hw 7,7 sekundy ze swoim 390 Nm, podczas gdy EQA 350 4MATIC potrzebuje tylko 6,0 sekund dzięki 520 Nm. Oba warianty osiągają prędkość maksymalną 160 km / h. Ponieważ używają tego samego akumulatora, czasy ładowania są również takie same jak w przypadku EQA 250: przy mocy ładowania do 100 kW DC akumulator napełnia się od dziesięciu do 80 procent w 30 minut.
Wersja dalekiego zasięgu jeszcze w tym roku
Mercedes przy okazji potwierdził informację, że jeszcze w tym roku ma pojawić się wersja EQA o „szczególnie dalekim zasięgu” – prawdopodobnie z większym akumulatorem. Standardowe wyposażenie dwóch EQA z napędem na wszystkie koła obejmuje wysokowydajne reflektory LED, elektrycznie otwieraną klapę tylną, komfortowe fotele z przodu i kamerę cofania – oraz system MBUX z nawigacją i funkcją planowania trasy „Electric Intelligence”. Aby uprościć konfigurację dla klienta (i produkcję dla producenta), istnieją trzy „praktyczne wstępnie skonfigurowane” pakiety – „Advanced”, Advanced-Plus ”i„ Premium ”.
Źródło: daimler.com