UDOSTĘPNIJ

Mitsubishi Motors Corporation rozpoczęło w Japonii sprzedaż zmodyfikowanej wersji modelu Outlander PHEV.

Jak informuje producent, ulepszenia objęły 90% głównych podzespołów hybrydowego układu napędowego pojazdu. Outlander PHEV otrzymał m.in. nowe akumulatory, i jednostkę benzynową, zwiększono również moc tylnego silnika elektrycznego.

Pojemność baterii wzrosła z 12 kWh do 13,8 kWh, co przełożyło się na wydłużenie zasięgu w trybie zeroemisyjnym z ok. 61 do 65 km (wg japońskiego cyklu JC08).

Powiększono również pojemność jednostki benzynowej: z 2,0 do 2,4 litra. Oznacza to wyższy moment obrotowy i lepsze osiągi, jednak gdy pojazd trafi na polski rynek, jego nabywcy nie będą mogli skorzystać ze zwolnienia z akcyzy przewidzianego w ustawie o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Nowelizacja wspomnianego aktu prawnego wprowadzona ustawą  o zmianie ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych zakłada, że ze zwolnienia z akcyzy będą mogły skorzystać wyłącznie hybrydy plug-in, których silnik spalinowy dysponuje pojemnością nie większą niż 2 000 cm3.

Kierowcy zmodyfikowanego Outlandera PHEV mają do dyspozycji dwa nowe tryby jazdy. Jak informuje Mitsubishi, nowy tryb SPORT daje prowadzącemu pojazd bardziej bezpośrednią kontrolę, dostarczając większą przyjemność z jazdy krętymi drogami. Z kolei tryb SNOW sprawdza się  śliskich lub pokrytych śniegiem nawierzchniach.

Modyfikacjom poddano także wygląd zewnętrzny hybrydowego Outlandera. Na wyposażeniu modelu znajdą się m.in. nowe reflektory LED oraz dwubarwne, wieloszprychowe, 18-calowe aluminiowe felgi. Zmianom poddano także wnętrze samochodu m.in. zaprojektowano od nowa przednie fotele, zmieniono przełączniki oraz projekt tablicy przyrządów. Poprawiono także wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa.

Outlander PHEV zadebiutował na rynku w 2013 r. Samochód cieszy się dużą popularnością wśród europejskich klientów. Na początku 2018 r. Mitsubishi poinformowało, że na Starym Kontynencie sprzedano ponad 100 tys. egzemplarzy pojazdu. W latach 2015, 2016 i 2017 Outlander PHEV był najpopularniejszą hybrydą typu plug-in w Europie.

mitsubishi-motors.com, greencarcongress.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA