Według danych ACEA, w pierwszym kwartale 2020 r. samochody z napędem elektrycznym (BEV i PHEV) zwiększyły swój udział na rynku nowych pojazdów osobowych w Unii Europejskiej do 6,8% (w I kwartale 2019 r. udział EV wynosił 2,5%). Główną przyczyną takiego stanu rzeczy było gwałtowne zmniejszenie liczby rejestracji konwencjonalnych samochodów pasażerskich wywołane pandemią COVID-19. W przypadku pojazdów z silnikami Diesla, spadek wyniósł 32,6% r/r. Ich rynkowy udział osiągnął poziom 29,9% (w I kwartale 2020 r. 33,2%). W sektorze samochodów benzynowych odnotowano spadek o 32,2% r/r: z niemal 2 mln szt. w I kwartale 2019 r. do 1,3 mln szt. w roku 2019.
Tymczasem sprzedaż pojazdów z napędem elektrycznym przez pierwsze trzy miesiące wzrosła ponad dwukrotnie (o 100,7% r/r) osiągając poziom 167 132 szt. W sektorze BEV odnotowano wzrost o 68,4%, zaś PHEV aż o 161,7%.
O 45,1% r/r zwiększyła się również liczba rejestracji „klasycznych” hybryd. W I kwartale 2020 r. w Unii Europejskiej sprzedano 232 525 szt. HEV, a ich rynkowy udział wzrósł do 9,4%.
acea.be, materiały własne