W wywiadzie udzielonym dla WirtschaftsWoche, Harald Krüger, dyrektor generalny BMW, powiedział, że bawarski koncern do końca 2019 r. zamierza sprzedać 500 000 samochodów elektrycznych typu BEV i PHEV.
W 2017 r. klienci nabyli 100 000 pojazdów zelektryfikowanych producenta z Monachium. Do 2025 r. BMW planuje wprowadzić na rynek 25 modeli zasilanych prądem. W 2021 r. do sprzedaży trafią EV z układami napędowymi 5 generacji, które będą w stanie przejechać na jednym ładowaniu do 700 km w przypadku BEVów lub do 100 km w przypadku hybryd typu plug-in. BMW zamierza ponadto rozwijać technologię związaną z akumulatorami trakcyjnymi m.in. ze stałym elektrolitem. Koncern nawiązał w tym celu współpracę z amerykańską firmą Solid Power.
Mimo tak ambitnych planów w zakresie elektromobilności, BMW nie zamierza rezygnować z produkcji samochodów spalinowych. Krüger przyznał, że jest to konieczne dla finansowania stopniowego przejścia na pojazdy napędzane prądem.
uk.reuters.com, materiały własne