Audi ujawniło szczegóły swojej strategii w zakresie elektromobilności.
W 2025 r. producent z Ingolstadt zamierza sprzedać ok. 800 tys. samochodów całkowicie elektrycznych oraz hybryd typu plug-in. Według założeń, co trzeci klient marki będzie wybierał EV. Aby osiągnąć ten cel, Audi planuje oferować wszystkie swoje modele w zelektryfikowanych wariantach, z których większość mają stanowić odmiany całkowicie elektryczne, zaś pozostałą część – hybrydy plug-in.
Do 2025 r. niemiecki producent zainwestuje ok. 40 mld euro w obszary związane z elektromobilnością, jazdą autonomiczną oraz cyfryzacją.
Jak powiedział Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG:
„W zakresie elektromobilności zamierzamy zostać liderem wśród producentów premium (…)”.
Do 2025 r. oferta Audi obejmie 20 zelektryfikowanych modeli. W roku obecnym do salonów trafi całkowicie elektryczny crossover e-tron, w 2019 r. e-tron Sportback, zaś w 2020 r. – czterodrzwiowy, usportowiony e-tron GT (najprawdopodobniej oparty na architekturze Porsche Mission E) oraz zeroemisyjny samochód kompaktowy.
W celu redukcji kosztów, Audi i Porsche pracują ponadto nad wspólną architekturą przeznaczoną do zelektryfikowanych samochodów klasy średniej, wyższej oraz pojazdów luksusowych.
Model e-tron będzie zjeżdżał z taśm montażowych fabryki w Brukseli, całkowicie neutralnej pod względem emisji CO2. Wszystkie procesy produkcyjne odbywające się w belgijskim zakładzie są zasilane albo energią pochodzącą ze źródeł odnawialnych (około 95 procent), albo energią rekompensowaną innymi projektami środowiskowymi (około 5 procent). Do 2030 r. wszystkie fabryki Audi mają stać się neutralne w zakresie emisji dwutlenku węgla.
E-tron będzie pierwszym seryjnym modelem elektrycznym, przystosowanym do ultraszybkiego ładowania z mocą 150 kW. Samochód ma dysponować zasięgiem ponad 400 km (wg cyklu WLTP), zaś uzupełnienie jego baterii do pełna zajmie mniej niż 30 minut. Audi inwestuje ponadto w ultraszybką sieć ładowania IONITY, której stacje powstaną również na terenie Polski.
W 2021 r. producent z Ingolstadt ma zamiar zaprezentować elektryczny samochód z zaawansowanymi systemami autonomicznego prowadzenia, który zostanie oparty na koncepcyjnym modelu Aicon (na zdjęciu), zaprezentowanym po raz pierwszy na ubiegłorocznych targach we Frankfurcie. Początkowo pojazd trafi do flot testowych, zaś w połowie przyszłej dekady ruszy jego produkcja seryjna.
audi-mediacenter.com, materiały własne