W 2018 r. Renault sprzedało na całym świecie ponad 49 600 samochodów w pełni elektrycznych. Oznacza to wzrost o 36,6% w porównaniu do 2017 r.. Tempo wzrostu przyspieszyło jeszcze wyraźniej w drugiej połowie ubiegłego roku i wyniosło 62,1% r/r. Renault informuje, że jest europejskim liderem w segmencie pojazdów całkowicie elektrycznych z 22,2% udziałem w rynku. W 2018 r. sprzedaż ZOE wzrosła o 26,1% (39 458 szt.), a Kangoo Z.E. o 105,1% (8 747 szt.).
Oba pojazdy są liderami popularności we Francji. W 2018 r. klienci na rodzimym rynku marki nabyli 17 038 szt. ZOE (+11,8% r/r). Udział modelu w segmencie osobowych samochodów całkowicie elektrycznych we Francji wynosi 54,9%. W czwartym kwartale 2018 r. jego sprzedaż wzrosła o 93,5% r/r. Z kolei Kangoo Z.E. zajmuje pierwszą pozycję na francuskim rynku elektrycznych samochodów dostawczych z udziałem na poziomie 51,5%.
Do 2022 r. Renault planuje wprowadzić na rynek 8 modeli całkowicie elektrycznych i 12 zelektryfikowanych. Na 2019 r. przewidziano wprowadzenie do sprzedaży niewielkiego, zeroemisyjnego SUVa K-ZE, który będzie produkowany w Chinach, a w 2020 r. zadebiutują Megane i Captur w odmianach hybrydowych typu plug-in.
media.renault.com.pl, materiały własne