Jak donosi Agencja Bloomberg, BMW w 2018 r. zamierza zwiększyć sprzedaż swoich zelektryfikowanych samochodów o 50% w stosunku do poziomu z 2017 r.
Według szacunków, w roku bieżącym z salonów wyjedzie 100 000 egzemplarzy EV wyprodukowanych przez bawarski koncern. W 2018 r. liczba ta ma wzrosnąć do 150 000 sztuk.
W przyszłości gama modeli zelektryfikowanych BMW ulegnie znacznemu poszerzeniu. Firma z Monachium zarezerwowała prawa do nazw od i1 do i9 oraz od iX1 do iX9. Oznacza to, że napęd elektryczny może zostać zaadaptowany zarówno w samochodach kompaktowych, różnej wielkości SUVach , pojazdach klasy średniej oraz wyższej, a nawet sportowych coupé BMW.
Pierwszy całkowicie elektryczny SUV marki – model iX3 – pojawi się w sprzedaży w 2020 r., rok wcześniej na rynku zadebiutuje napędzane prądem MINI. W 2021 r. z ruszy produkcja flagowego zelektryfikowanego pojazdu BMW – iNext. W tym samym roku zostanie zaprezentowana piąta generacja elektrycznych układów napędowych, które mają zapewniać zasięg do 700 km na jednym ładowaniu.
bloomberg.com, press.bmwgroup.com, europe.autonews.com, materiały własne