UDOSTĘPNIJ

Volkswagen poinformował właśnie, że wybuduje fabrykę akumulatorów do pojazdów elektrycznych (EV) we wschodnich Chinach w mieście Hefei. Zakład ma rozpocząć produkcję już w 2023 roku. Ma produkować rocznie do 180 000 akumulatorów dla „chińskich” modeli VW. Rynek chiński jest kluczowy dla niemieckiego producenta, który jednak musi umiejętnie godzić na nim interesy wielu miejscowych koncernów z którymi współpracuje.

Jak donosi Reuters, niemiecki producent samochodów wybuduje fabrykę w ramach większościowego przedsięwzięcia z chińskim JAC Motors (firmy współpracują od 2017 roku) w mieście Hefei. Drugi co do wielkości producent samochodów na świecie zapewnił sobie pakiet kontrolny 75% udziałów w JAC w 2020 roku po tym, jak Pekin złagodził przepisy, które wcześniej zabraniały zagranicznym firmom posiadania większościowych udziałów w lokalnych firmach motoryzacyjnych.

Udziały także w Gotion

Koncern z Wolfsburga posiada ponadto już udziały w firmie Gotion produkującej akumulatory do pojazdów elektrycznych, również z siedzibą w Hefei. Volkswagen Group i Gotion High-Tech przed rokiem wzmocnili swoją współpracę z chińskim producentem ogniw akumulatorowych. Cel: rozwój produkcji w zakładzie Volkswagen Group Components w Salzgitter oraz opracowanie zastosowania koncepcji ujednoliconych ogniw Volkswagena do produkcji masowej. Teraz wydaje się, że być może współpraca rozszerzy się o „aktywności” związane z budową i eksploatacją budowanego zakładu.

180 000 baterii rocznie

Volkswagen zapowiedział, że ​​do 2025 r. zainwestuje w nową inwestycję ponad 140 milionów euro (164 miliony dolarów). Początkowa zdolność produkcyjna fabryki wyniesie od 150 000 do 180 000 systemów akumulatorowych rocznie dedykowanych do lokalnej produkcji pojazdów elektrycznych.

Volkswagen wypuścił na rynek w Chinach pięć odmian ID. seryjnych modeli elektrycznych. Państwo Środka to największy na świecie rynek samochodowy. W zeszłym miesiącu niemiecki koncern sprzedał tam około 7000 takich pojazdów i zamierza w tym roku dostarczyć łącznie od 80 000 do 100 000 sztuk.

Chiny ważnym rynkiem

Volkswagen powiedział Reutersowi, że nowe przedsięwzięcia nie będą bezpośrednio konkurowały z innymi trwającymi już inwestycjami w Chinach, ale raczej będzie je uzupełniał. Niemiecka grupa nie może sobie pozwolić na fałszywy krok, ponieważ obecnie realizuje około 40% swojej sprzedaży i połowę swoich zysków w Chinach – głównie poprzez przedsięwzięcia z SAIC i FAW Group.

Źródło: na podstawie reuters.com, własne

 

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA