UDOSTĘPNIJ

Projekt Volkswagena i SAIC Motor (chiński potentat rynku motoryzacyjnego) o łącznej wartości 1 mld euro poza produkcją nowych samochodów elektrycznych, których roczna produkcja ma sięgnąć 100 tys. sztuk, obejmie również budowę zakładu produkcji akumulatorów. Firmy rozpoczęły prace nad projektem nazwanym NEV w Changsha w prowincji Hunan. Powstanie tam zakład w którym będzie można wybudować rocznie 150 000 zestawów baterii. We wrześniu niemiecki gigant ogłosił budowę fabryki baterii z innym chińskim gigantem JAC Motors w mieście Hefei.

Rynek samochodów elektrycznych w Chinach wciąż rośnie. Jego dynamika i chłonność powoduje, że wszyscy producenci starają się zwiększać w tym rejonie swoje moce produkcyjne. Działalność na tym rynku rozwija oczywiście Volkswagen, który około 40 procent swoich elektryków sprzedaje w Chinach. Warto przypomnieć, że w Państwie Środka w 2020 roku sprzedano ok. 1,3 mln aut elektrycznych, wobec globalnej światowej sprzedaży, która osiągnęła w roku ubiegłym ok. 3 mln sztuk tego typu aut.

Niemiecko-chiński sojusz

Nie dziwi więc fakt, że właśnie pojawiła się informacja, dotycząca SAIC-Volkswagen, spółki joint venture Grupy Volkswagen z SAIC Motor (chiński potentat rynku motoryzacyjnego). Rozpoczęła ona prace nad projektem NEV w Changsha w prowincji Hunan. Nowe przedsięwzięcie pochłonie ponad miliard euro (około 1,2 miliarda dolarów). Wiadomość opublikowały lokalne władze prowincji.

100 000 aut rocznie

Oczekuje się, że w ramach projektu spółka stopniowo będzie wprowadzała do produkcji nowe modele energetyczne na platformie MEB. Pierwsze z nich pojawią się na rynku od 2024 roku, a przewidywana roczna produkcja ma osiągnąć liczbą 100 000 pojazdów rocznie.

Projekt obejmuje również budowę fabryki o planowanej rocznej produkcji: 150 000 zestawów akumulatorów. Tu jednak już dzisiaj spółka zapowiedziała, że zakład w zależności od potrzeb będzie można powiększyć.

Fabryka także z JAC Motors

Jeszcze we września VW ogłosił, że wybuduje nową fabrykę systemów akumulatorów do pojazdów elektrycznych (EV) we wschodnich Chinach w mieście Hefei. Zakład ma rozpocząć produkcję już w 2023 roku. Ma produkować rocznie do 180 000 akumulatorów dla „chińskich” modeli VW.

Niemiecki producent samochodów wybuduje fabrykę pojazdów elektrycznych w ramach większościowego przedsięwzięcia z innym chińskim gigantem JAC Motors (firmy współpracują od 2017 roku) w mieście Hefei. Drugi co do wielkości producent samochodów na świecie zapewnił sobie pakiet kontrolny 75% udziałów w JAC w 2020 roku po tym, jak Pekin złagodził przepisy, które wcześniej zabraniały zagranicznym firmom posiadania większościowych udziałów w lokalnych firmach motoryzacyjnych.

100 000 nowych elektryków w tym roku

Koncern z Wolfsburga posiada ponadto już udziały w firmie Gotion produkującej akumulatory do pojazdów elektrycznych, również z siedzibą w Hefei. Volkswagen Group i Gotion High-Tech przed rokiem wzmocnili swoją współpracę z chińskim produkcji ogniw akumulatorowych.

VW zamierza w tym roku dostarczyć na chiński rynek łącznie od 80 000 do 100 000 sztuk swoich elektryków.

Źródło: nevpost.com, własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA