W pierwszej połowie 2021 roku Grupa Volkswagena wprowadziła na rynek aż siedem modeli: Volkswagena ID.4, Volkswagena ID.6, ŠKODĘ Enyaq iV, Audi Q4 e-tron, Audi Q4 Sportback e-tron, Audi e-tron GT oraz Porsche Taycana Cross Turismo. Ów fakt znacząco wpłynął na wyniki sprzedaży elektryków w tym czasie. Do końca czerwca na całym świecie dostarczono 170.939 modeli w pełni elektrycznych BEV, ponad dwa razy więcej niż w roku ubiegłym (+165,2 procent). Po dostarczeniu 59.948 pojazdów BEV do klientów w pierwszym kwartale (+78,4 procent w porównaniu z poprzednim rokiem), dostawy w drugim kwartale znacznie wzrosły. W miesiącach kwiecień- czerwiec dostarczono do klientów 110.991 sztuk (+259,7 procent w porównaniu z minionym rokiem). W kolejnych miesiącach sprzedaż jeszcze bardziej przyspieszy dzięki poszerzeniu gamy o kolejne modele
Europa postawiła na elektryki
Najwięcej pojazdów typu BEV w pierwszym półroczu trafiło na rynek europejski gdzie sprzedano 128.078 pojazdów (udział: 74,9 procent). Grupa na Starym Kontynencie okazała się być liderem rynku, z około 26 procentowym udziałem w dostawach pojazdów elektrycznych. W USA Grupa przekazała klientom 18.514 modeli, co odpowiada 10,8 procent jej światowych dostaw modeli zasilanych energią elektryczną. W ten sposób Volkswagen osiągnął na tamtym rynku wyższy udział wśród pojazdów w pełni elektrycznych, wynoszący około 9 procent, niż na całym rynku obejmującym pojazdy z napędem konwencjonalnym. W Chinach w pierwszej połowie 2021 r. klienci zakupili 18.285 pojazdów, co stanowi 10,7 procent światowych dostaw elektrycznych modeli Grupy Volkswagen.
– Nasza globalna ofensywa elektryczna przynosi efekty, a zapotrzebowanie klientów na elektryczne modele jest bardzo wysokie. W tym roku planujemy po raz pierwszy dostarczyć około miliona zelektryfikowanych pojazdów i jesteśmy przekonani, że osiągniemy cele floty naszych pojazdów w zakresie emisji CO2 w Europie – powiedział Christian Dahlheim, dyrektor sprzedaży Grupy Volkswagen.
Rodzina ID sprzedażową lokomotywą
Ofensywa modeli BEV głównej marki Volkswagen rozpoczęła się w Europie w zeszłym roku wraz z modelem ID.3. Po tym modelu w tym roku pojawił się elektryczny SUV ID.4, który w marcu został również wprowadzony na rynek w USA i Chinach. Ponadto ID.6, elektryczny SUV z maksymalnie 7 miejscami dostosowany specjalnie do potrzeb chińskich klientów, jest dostępny w Chinach od czerwca. – W trzecim kwartale spodziewamy się znacznego wzrostu dostaw pojazdów elektrycznych w Chinach dzięki rozszerzonej ofercie modeli z rodziny ID – dodał Christian Dahlheim.
Nieco ponad połowa dostaw elektrycznych modeli Grupy na całym świecie do końca czerwca posiadała logo głównej marki Volkswagen, która przekazała klientom 92.859 pojazdów (udział: 54,3 procent). Na kolejnych miejscach znalazły się marki premium Audi i Porsche, odpowiednio z 32.775 pojazdami (udział: 19,2 procent) i 19.822 pojazdami (udział: 11,6 procent). ŠKODA dostarczyła 17.697 sztuk elektrycznych modeli (udział: 10,4 procent), a SEAT 6.172 (udział: 3,6 procent).
Pięć najpopularniejszych modeli elektrycznych Grupy Volkswagen w pierwszej połowie 2021 roku:
Nazwa modelu | Liczba pojazdów |
Volkswagen ID.4 37.292 | 37.292 |
Volkswagen ID.3 31.177 | 31.177 |
Audi e-tron (w tym Sportback) | 25.794 |
Porsche Taycan (w tym Cross Turismo) | 19.822 |
Volkswagen e-up! | 17.890 |
Źródło: na podstawie Volkswagen