Volvo ujawniło w Sztokholmie nową odsłonę modelu V60, pięciodrzwiowego kombi klasy średniej.
Pojazd został oparty na platformie Scalable Product Architecture (SPA), podobnie jak SUVy XC60 i XC90 oraz samochody z serii 90.
Nowe V60 będzie dostępne zarówno z tradycyjnymi silnikami benzynowymi (T5 i T6) oraz Diesla (D3 oraz D4), jak również z napędem hybrydowym plug-in występującym w dwóch wariantach mocy. Pierwsza z nich (T6 Twin Engine AWD) dostarczy łącznie 340 KM, zaś druga (T8 Twin Engine AWD) – 390 KM.
Poprzednia generacja V60 również oferowała napęd elektryczno-spalinowy, w przypadku którego zastosowano silniki wysokoprężne. Nowe V60 Plug-in hybrid korzysta z jednostek benzynowych.
Jak powiedział Robin Page, Senior Vice President działu Designu Volvo Cars:
„Model V60 jest dla całej naszej marki centralnym punktem odniesienia. Jest elegancki, ma świetne proporcje nadwozia, wysoką jakość wykończenia, a przy tym jest praktyczny i uniwersalny.”
Nowe Volvo V60 jest o ponad 12 cm dłuższe od dotychczasowego modelu, mierzy 476, 1 cm. O 10 cm wzrósł rozstaw osi (do 287,1 cm). Wysokość pojazdu to 143 cm, a szerokość z lusterkami – 204 cm – samochód jest o 5 cm węższy i niższy od poprzednika. W kabinie zwiększono przestrzeń na nogi pasażerów przednich siedzeń i tylnej kanapy. W porównaniu do wcześniejszej generacji V60, pojemność bagażnika (mierzona do linii okien) zwiększyła się o 100 litrów i wynosi 530 litrów.
V60 otrzyma wszystkie systemy bezpieczeństwa znane z modeli XC60 oraz XC90.
System City Safety z funkcją automatycznego hamowania zmniejsza ryzyko kolizji z innymi pojazdami, ale także z pieszymi, rowerzystami i dużymi zwierzętami. Technologia potrafi łagodzić skutki zderzeń czołowych, a w wielu przypadkach zupełnie ich uniknąć.
System Pilot Assist wspomaga kierowcę podczas jazdy po autostradzie. Samochód w tym trybie utrzymuje właściwy pas ruchu, hamuje, przyspiesza i skręca. W nowym V60 wprowadzono poprawioną wersję systemu, która lepiej niż do tej pory radzi sobie z ostrzejszymi zakrętami. Tryb działa do prędkości 130 km/h. Klienci będą mieć także do dyspozycji funkcję Run-off Road Mitigation, Oncoming Lane Mitigation i inne systemy wspomagające.
Nowe V60 to pierwsze kombi, które dołączyło do programu Care by Volvo. W ramach stałej, miesięcznej opłaty użytkownik może korzystać z pojazdu, ubezpieczenia, serwisu i wielu innych benefitów. Jak informuje Volvo, „wszystkie formalności są ograniczone do minimum, a kupowanie samochodu jest proste jak umowa na używanie telefonu komórkowego”.
Szwedzki producent zelektryfikuje całą swoją gamę modelową począwszy od 2019 r. Pierwszy w pełni elektryczny samochód Volvo (nie licząc wyprodukowanego w krótkiej serii C30 Electric) zostanie oparty na koncepcyjnym modelu 40.2, który zaprezentowano w 2016 r.
media.volvocars.com, materiały własne