W niedługim czasie po premierze modelu FL Electric, Volvo Trucks poszerza swoją ofertę o kolejny samochód elektryczny. Volvo FE Electric zostało zaprojektowane z myślą o nieco cięższym miejskim transporcie dystrybucyjnym oraz wywozie odpadów przy masie całkowitej pojazdu do 27 ton. Sprzedaż modelu rozpocznie się w Europie w 2019 r.
Jak powiedział Claes Nilsson, dyrektor generalny Volvo Trucks:
„Dzięki wprowadzeniu na rynek Volvo FE Electric posiadamy pełną ofertę samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym, przeznaczonych dla transportu miejskiego, a jednocześnie wykonujemy kolejny strategiczny krok w budowie naszej oferty w obszarze zelektryfikowanych rozwiązań transportowych. Tym samym torujemy drogę do nowych form współpracy z miastami, w których dąży się do poprawy jakości powietrza, ograniczenia hałasu ulicznego, zmniejszenia tłoku na ulicach w godzinach szczytu, dzięki możliwości realizowania dostaw wczesnym rankiem lub późnym wieczorem, w sposób cichy i całkowicie bezemisyjny”.
Pierwszy egzemplarz Volvo FE Electric, śmieciarka z zabudową opracowaną wspólnie z największym w Europie producentem tego typu zabudów, firmą Faun, zostanie przekazany do eksploatacji w przyszłym roku w Hamburgu.
Prof. dr Rüdiger Siechau, dyrektor generalny Stadtreinigung Hamburg, największego przedsiębiorstwa gospodarki odpadami w mieście, stwierdził:
„Obecnie każda z naszych 300 konwencjonalnych śmieciarek emituje około 31 300 kg dwutlenku węgla rocznie. Śmieciarka o napędzie elektrycznym, z akumulatorami zdolnymi wytrzymać pełną zmianę roboczą – osiem do dziesięciu godzin – stanowi przełom technologiczny. Kolejna korzyść wynika z faktu, że Stadtreinigung Hamburg wytwarza neutralny dla klimatu prąd elektryczny, który może być wykorzystywany do ładowania akumulatorów”.
Nowe Volvo FE Electric będzie oferowane w kilku wariantach, dostosowanych do różnych rodzajów zadań transportowych, m.in. z niskowejściową kabiną Low Entry, ułatwiającą wchodzenie i wychodzenie oraz zapewniającą kierowcy dobrą widoczność otoczenia pojazdu. Pojemność akumulatorów może być optymalizowana pod kątem indywidualnych potrzeb i mogą one być ładowane za pośrednictwem gniazd sieciowych lub stacji szybkiego ładowania.
Samochód otrzyma dwa silniki elektryczne o mocy maksymalnej 370 kW i momencie obrotowym 850 Nm, a także dwubiegową skrzynię biegów oraz akumulatory litowo-jonowe o pojemności od 200 do 300 kWh. Zasięg pojazdu wyniesie 200 km. Akumulatory będzie można ładować prądem stałym z mocą 150 kW oraz przemiennym z mocą 22 kW. W przypadku DC uzupełnienie baterii od zera do 100% zajmie około 1,5 godziny, zaś AC – ok. 10 godzin.
volvotrucks.pl, materiały własne