Volvo poinformowało, że poprawiło parametry swoich autobusów hybrydowych. Po zmianach pojazdy tego typu mogą jeździć wyłącznie na napędzie elektrycznym z większą prędkością i na dłuższych odcinkach. Modyfikacje objęły wszystkie modele autobusów hybrydowych Volvo.
Johnny Lidman, Product Manager do spraw autobusów miejskich w Volvo, powiedział:
„Nasz pierwszy autobus hybrydowy wprowadziliśmy na rynek dziesięć lat temu. W tym czasie technologia ta rozwijała się i doskonaliła. Wprowadzając obecne ulepszenia stawiamy kolejny ważny krok w kierunku wspierania naszych klientów w elektryfikacji ich taborów autobusów miejskich, umożliwiając im jednocześnie zachowanie elastyczności, jaką oferują autobusy hybrydowe”.
Autobusy hybrydowe Volvo dojeżdżając do przystanku, podczas postoju (kiedy wsiadają i wysiadają pasażerowie), a także ruszając – poruszają się obecnie wyłącznie na napędzie elektrycznym. W nowych hybrydach zasilanie elektryczne może być wykorzystywane przy prędkościach nawet do 50 km/h (wcześniej napęd spalinowy uruchamiał się po osiągnięciu 15-20 km/h). W zależności od warunków atmosferycznych i ukształtowania trasy, autobus może bez przełączania się na napęd spalinowy przejechać na zasilaniu elektrycznym do 1 km.
Nowe autobusy hybrydowe zostały też wyposażone w system zarządzania strefami (Volvo Zone Management), który umożliwia zaprogramowanie pojazdu tak, aby automatycznie przełączał się na zasilanie elektryczne w wybranych obszarach, a prędkość regulowana była bez konieczności hamowania.
W przypadku hybryd Volvo zużycie paliwa i emisja CO2 jest do 40% niższa w porównaniu do autobusów wyposażonych w silnik Diesla.
volvobuses.pl, materiały własne