media.volvo.pl, materiały własne
Volvo przeznaczy na rozwój marki Polestar około 640 milionów Euro. Oświadczenie tej treści wydali dziś przedstawiciele Volvo oraz Geely Holding – właściciela obydwu marek.
Plan inwestycyjny zakłada m.in. powstanie nowoczesnego zakładu produkcyjnego Polestar w Chengdu oraz uprzywilejowany dostęp do fachowej wiedzy i standardów produkcyjnych Volvo.
Polestar będzie odtąd odrębną marką wyspecjalizowaną w samochodach elektrycznych o sportowych osiągach. Bliska współpraca z Volvo umożliwi Polestar znaczne skrócenie czasu opracowania nowych modeli. Obie strony będą czerpać korzyści z partnerstwa w zakresie dalszego rozwoju technologii i kosztów zaopatrzenia.
Jak czytamy w oficjalnym komunikacie, Chiny są obecnie światowym liderem w zakresie elektryfikacji i stanowią doskonałe zaplecze technologiczne w tym zakresie. Model Polestar 1 będzie zjeżdżał z taśm produkcyjnych fabryki w Chengdu. Sama marka będzie skupiona na rozwoju nowych technologii napędów elektrycznych, a jej rozwiązania zostaną wykorzystywane przez Volvo.
Szwedzki producent ogłosił w tym roku, że każdy nowy model wprowadzony na rynek po 2019 roku będzie wyposażony w silnik elektryczny.